طرز تهیه ترشی مخلوط به همراه معرفی سبزی و ادویه مخصوص ترشی مخلوط

0

ترشی مخلوط یکی از چاشنی های فوق العاده خوشمزه است که می توان آن را با مواد اولیه گوناگون و به دلخواه تهیه کرد. این نوع ترشی در مناطق مختلف به شکل های گوناگون تهیه می شود که در ادامه یکی از بهترین شیوه ها در زمینه طرز تهیه ترشی مخلوط را ارائه خواهیم داد.

طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط و دیگر ترشی ها همچون طرز تهیه مربا و دیگر چاشنی ها طرفداران خاص خود را دارد،  ترشی مخلوط را می توان به عنوان ترشی عروس نیز تهیه نمود، برای این کار می توانید اجزا ترشی همچون هویج، خیار و… را به شکل های زیبا برش بزنید و در ترشی استفاده کنید. در ادامه روش تهیه ترشی مخلوط را با روشی ساده و معمول ارائه خواهیم داد که می تواند به شما برای تهیه این ترشی بسیار خوشمزه کمک کند.

ترشی مخلوط بازاری خوشمزه

مواد لازم :

  • گل کلم : ۸۰۰ گرم
  • هویج : ۵۰۰ گرم
  • لوبیا سبز : ۵۰۰ گرم
  • خیار زمینی : ۴۰۰ گرم
  • کرفس : ۵۰۰ گرم
  • سیر : دو بوته
  • فلفل سبز تند : ۵ عدد
  • سبزی مخصوص ترشی : به مقدار دلخواه
  • ادویه مخصوص ترشی : به مقدار دلخواه
  • نمک : به میزان لازم

دوستان توجه داشته باشید که مواد اولیه معرفی شده کاملا سلیقه ایی است و شما می توانید به دلخواه آنها را کم یا زیاد و همینطور حذف نمایید.

ترشی خانگی خوشمزه

سبزی ترشی :

در اینجا از مرزه، ترخون، جعفری، گشنیز و نعناع به عنوان سبزی مخصوص ترشی مخلوط استفاده شده است، اما شما می توانید با توجه به محل زندگی و سبزی های معطر هر منطقه؛ این سبزی ها را تغییر دهید و یا می توانید از سبزی مخصوص ترشی موجود در بازار استفاده کنید.

ادویه ترشی مخلوط :

ادویه ترشی شامل فلفل سیاه و قرمز، سیاه دانه، پودر تخم گشنیز، گلپر، رازیانه، دارچین، جور هندی، پودر زیره سبز و… می باشد که البته استفاده از آنها نیز کاملا سلیقه ایی است. (می توانید از عطاری ادویه مخصوص ترشی که به صورت بسته بندی موجود می باشد را نیز تهیه کنید)

طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری خوشمزه

مواد اولیه را شسته و بعد از اینکه کاملا خشک شدن، در ابعاد دلخواه خرد نمایید.

طرز درست کردن ترشی مخلوط

سبزی ها را نیز بشویید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند و سپس خرد نمایید. توجه داشته باشید که خشک نشدن سبزی ها باعث می شود ترشی بعد از مدتی کپک بزند.

حل می توانید هویج های خرد شده، لوبیا سبز و کرفس ها را به صورت جداگانه با مقداری کمی آب بپزید. این مرحله کاملا سلیقه ایی است و می توانید این کار را انجام ندهید. پخت این مواد باعث می شود ترشی زودتر برسد، فقط توجه داشته باشید که در صورتی که این مواد را با آب می پزید، باید آب آن را خالی نموده و صبر کنید تا کاملا خشک شوند و بعد به ترشی اصلی اضافه کنید.

روش تهیه ترشی مخلوط

حال تمامی مواد را با ادویه و نمک مخلوط کرده و به صورت لایه لایه داخل ظرف مناسب ترشی که کاملا تمیز و خشک است بریزید. همینطور که مواد را اضافه می کنید بین آنها سیر و سبزی نیز بریزید تا کاملا یکدست شوند و ظرف کاملا پر شود.

به سرکه مقداری آب جوشیده خنک اضافه نموده و آن را روی مواد ترشی بریزید و درب ظرف را محکم ببندید و در محل خنکی قرار دهید تا ترشی برسد.

توجه داشته باشید که آب جوشیده خنک به هیچ عنوان باعث کپک زدن ترشی نمی شود. در صورت تمایل می توانید آب را حذف نمایید و یا اگر از سرکه خانگی استفاده می کنید، به دلیل ترشی زیاد از آب بیشتری استفاده کنید.

ترشی مخلوط بازاری

ترشیجات را بعد از اینکه به طور کامل رسید و آماده شد، با غذاهای مختلف نوش جان نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

حال ضمن اینکه امیدواریم از طرز تهیه ترشی مخلوط لذت برده باشید، از شما عزیزان درخواست می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید