طرز تهیه خمیر فیمو پلیمری برای ساخت مجسمه و عروسک

0

خمیر فیمو یکی از خمیر های کاربردی است که می توان به راحتی با آن عروسک های زیبا و خلاقانه ساخت، این خمیر به راحتی از بازار تهیه می شود اما جالب است بدانید می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به ارائه طرز تهیه خمیر فیمو می پردازیم که می تواند برای همه شما عزیزان جذاب باشد. پس تا پایان ما را همراهی نماید.

ساخت مجسمه و عروسک سازی با خمیر فیمو برای همه ما جالب است. انواع عروسک خمیری از جذاب ترین عروسک ها محسوب می گردند که در تزیینات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.  از این رو در این مطلب نحوه ساخت خمیر فیمو یا خمیر پلیمری را در منزل ارائه می دهیم که می تواند برای شما عزیزان نیز مفید باشد.

طرز تهیه خمیر فیمو

مواد لازم :

  • آرد نشاسته ذرت : یک پیمانه
  • چسب چوب : سه چهارم پیمانه
  • آبلیمو : یک قاشق سوپ خوری
  • روغن بچه : دو قاشق سوپ خوری

طرز تهیه خمیر فیمو برای مجسمه سازی :

نشاسته ذرت و چسب چوب را داخل ماهیتابه تفلون (نچسب) ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و یکدست شوند.

ساخت خمیر فیمو با چسب چوب

سپس آبلیمو و روغن بچه را اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا مخلوط شوند.

بعد از اطمینان از مخلوط شدن کامل مواد با یکدیگر، ماهیتابه را روی شعله ملایم قرار داده و مرتبا هم بزنید. حال شعله اجاق را کم کم بیشتر کنید تا مواد حالت مایع خود را از دست ندهند. توجه داشته باشید که در این مرحله دائما باید مواد را هم بزنید.

روش تهیه خمیر فیمو

هم زدن را تا زمانی که مواد به شکل پوره سیب زمینی درآید هم بزنید. سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و روی سطحی صاف و خنک قرار دهید.

طرز ساخت خمیر فیمو

مجددا یک مقدار خیلی کم روغن بچه به مواد اضافه کنید. این روغن به ورز دادن بهتر خمیر کمک می کند.

طرز تهیه خمیر فیمو

حال خمیر گرم را با دست ورز دهید. (در صورت تمایل و جلوگیری از سوختن دست می توانید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید) خمیر را آنقدر ورز دهید تا کاملا یکدست گردد. توجه داشته باشید که در این مرحله خمیر به شکل خمیر پیتزا در می آید.

روش تهیه خمیر فیمو

خمیر را در نایلون قرار داده و داخل یخچال بگذارید. توجه داشته باشید که باید هوای داخل نایلون را خارج کنید تا از سفت شدن خمیر جلوگیری کنید.

روش تهیه خمیر فیمو خانگی

خمیر فیمو را به رنگ های دلخواه درآورده و با آن اقدام به ساخت عروسک و مجسمه های مختلف بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

خمیر فیمو برای ساخت عروسک

حال که با طرز تهیه خمیر فیمو آشنا شدید می توانید به راحت اقدام به ساخت این خمیر کاربردی نمایید. البته برای آشنایی با آموزش ساخت عروسک ها و مجسمه های خمیری می توانید به بخش عروسک سازی مجله هنر در خان مراجعه نموده و نهایت استفاده را از آموزش های ارائه شده ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید