طرز تهیه عدس پلو مجلسی بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده

0

عدس پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی و بسیار خوشمزه است که طرفداران خاص خود را دارد، پخت عدس پلو با همه راحت بودن، اصول و قواعد خاص خود را دارد که با رعایت آنها می توان عدس پلویی بسیار خوشمزه و عالی پخت. ما در این مطلب ضمن ارائه طرز تهیه عدس پلو به معرفی اصول اولیه و مهم پخت این غذا و همچنین ایده هایی برای تزیین عدس پلو می پردازیم که مطمئنا مورد توجه همه شما دوستان قرار خواهد گرفت. پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

انواع پلوهای مخلوط از جمله لوبیا پلو، عدس پلو، رشته پلو، کلم پلو، آلبالو پلو و… را می توان از جمله رایج ترین پلوها مخلوط دانست، که هر یک دارای طعم و مزه بی نظیری هستند. قبلا به معرفی دستورات پخت این غذاهای خوشمزه پرداختیم. حال قصد داریم طرز تهیه عدس پلو مجلسی را ارائه دهیم که انتخاب مناسبی برای نذری دادن در روزهای ماه محرم می باشد. همراه ما باشید و ضمن استفاده از این دستور پخت، ما را نیز از دعای خیرتان بی بهره نگذارید.

تزیین عدس پلو

مواد لازم

عدس : ۱ پیمانه

برنج : ۳ پیمانه

روغن :  به مقدار دلخواه

گوشت چرخ کرده :۴۰۰ گرم

پیاز بزرگ : یک عدد

نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران : به مقرار لازم

کشمش پلویی : نصف پیمانه

طرز تهیه عدس پلو

برای پخت عدس پلو ابتدا، عدس ها را با مقداری آب روی حرارت گذاشته تا عدس ها کاملا بپزند.

طرز تهیه عدس پلو

سپس پیاز را پوست کنده و خرد نمایید و با روغن سرخ نمایید. توجه نمایید که تمام روغن مورد نیاز برنج را در این مرحله اضافه می کنیم.

مراحل پخت عدس پلو

بعد از اینکه پیازها سرخ شد، ادویه های مورد نظر را به آن اضافه کنید و سپس عدس های پخته شده و بدون آب را نیز اضافه کرده و کمی تفت دهید.

پختن عدس پلوآماده کردن مواد عدس پلو

حال برنجی را که از دو ساعت قبل خیس خورده داخل آب جوش ریخته و در زمان مناسب آبکش نمایید. ته قابلمه را سیب زمینی چیده و مقداری برنج روی آن ریخته و کمی از مخلوط پیاز و عدس اضافه کرده و مجددا برنج بریزید. این کار را تا زمان به اتمام رسیدن برنج و عدس ادامه داده و سپس مخلوط را کمی هم بزنید. روی درب قابلمه دم کنی قرار داده و صبر کنید برنج دم بکشد.

طرز پخت عدس پلو

نکات مهم :

  • دو روش برای پخت عدس پلو با گوشت چرخ کرده وجود دارد، در روش اول بعد از سرخ شدن حدودی پپازها، مقداری گوشت چرخ کرده را اضافه نموده و خوب تفت دهید و سپس عدس را اضافه کنید و طبق مراحل قبل پیش بروید. در روش دوم با گوشت چرخ کرده و پیاز و کمی ادویه قلقلی های کوچک بسازید و سرخ کنید و بعد از پخت عدس پلو، آنها را روی عدس پلو بچینید و نوش جان نمایید.
  • می توانید برنج عدس پلو را به صورت کته نیز تهیه کنید، بدین منظور بهتر است در طرز تهیه عدس پلو وقتی برنج با آب می جوشد زمانی که تنها دو یا سه قاشق از آب برنج باقی ماند، عدس ها را به آن اضافه نموده و بعد از خشک شدن آب، درب قابلمه را قرار دهید تا عدس پلو کاملا بپزد.
  • در آشپزی توجه و علاقه حرف اول را می زند، پس برای داشتن غذایی خوشمزه و عالی بهتر است با همه وجود و توجه زیاد به طبخ آن بپردازید تا نتیجه فوق العاده ایی بگیرید.

عدس پلو با گوشت قلقلیطرز پختن عدس پلو

تزیین عدس پلو

بعد از پخت عدس پلو، آن را در دیس کشیده و با گوشت چرخ کرده های قلقلی، کشمش تفت داده شده، پیاز داغ، پلو زعفرانی و… تزیین نموده و سپس سرو نمایید. در ادامه نمونه های بسیار زیبایی از تزیین عدس پلو را ارائه می دهیم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید باشند.

طرز پخت عدس پلوتزیین زیبا عدس پلو

روش پختن عدس پلوتزیین دیس عدس پلو مجلسی

تزیین عدس پلودیزاین عدس پلو مجلسی

طرز پخت عدس پلوتزیین روی عدس پلو برای مجلس

طرز تهیه عدس پلو مجلسیتزیین شیک عدی پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده

تزیین عدس پلوتزیین عدس پلو مجلسی شیک

طرز تهیه عدس پلو که در این مطلب مشاهده نمودید را می توان یکی از رایج ترین روش های تهیه این غذای خوشمزه دانست، البته لازم است به این نکته توجه نمایید که غذاهای ایرانی در هر شهر و منطقه ایی با روشی خاص و ویژه تهیه می شود که بیان همه آنها در این مطلب نمی گنجید. اما می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مفید و مرحله به مرحله برای پخت غذاهای مختلف دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید