طرز تهیه رنگینک خرما و گردو با طعم عالی و ویژه

0

اگر به دنبال دسری مقوی و در عین حال بسیار خوشمزه هستید، پیشنهاد می کنیم رنگینک را امتحان نمایید. رنگینک در اصل دسری جنوبی است که با خرما و گردو تهیه می گردد، این دسر خوشمزه مدتی است در تمامی نقاط کشور نیز تهیه می گردد و طرفداران بی شماری دارد. حال اگر شما نیز قصد تهیه این دسر فوق العاده را دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه رنگینک به صورت مرحله به مرحله آشنا شده و حتما آن را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید.

رنگینک همچون مشکوفی، محلبی، فرنی، انواع حلوا، دسر مگنولیا، پاناکوتا، شله زرد و…. یکی از محبوب ترین دسر ها برای ماه رمضان و دیگر ماه های سال است که بسیار مقوی و خوشمزه نیز می باشد. این دسر پرطرفدار به شکل رنگینک توپی، رنگینک رولتی، رنگینک قالبی، رنگینک ساده و…. تهیه می شود. در ادامه می توانید طرز تهیه رنگینک قالبی را که انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و مجالس می باشد ملاحظه نمایید.

رنگینک قالبی مجلسی

مواد لازم :

  • آرد گندم : یک لیوان
  • آرد نخودچی : نصف لیوان
  • کره : صد گرم
  • گردو و خرما به مقدار دلخواه
  • پودر قند : یک قاشق غذاخوری پر
  • دارچین : یک قاشق غذاخوری
  • پودر هل : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه رنگینک قالبی مجلسی

برای شروع تهیه رنگینک مجلسی خوشمزه ابتدا پوست خرما ها را گرفته و آن ها را با مغز گردو خرد شده مخلوط نمایید.

تهیه رنگینک با خرما و گردو

حال آرد را با حرارت کم و ملایم حدود نیم ساعت تفت دهید تا رنگ آن کمی طلایی شود. بعد از آن آرد نخودچی را اضافه نمایید و حدودا ده دقیقه دو آرد را با یکدیگر تفت دهید. همانطور که در طرز تهیه حلوا سه آرد نیز گفتیم، آرد نخود زود می سوزد، پس نیازی نیست آن را خیلی تفت دهید. برای این رد همان ده دقیقه تفت دادن کافی است. بعد از گذشت این زمان آرد را با الک سیمی، الک نموده و دوباره داخل قابلمه بریزید.

پخت رنگینک مجلسی

سپس کره را به آرد ها اضافه نموده و چند دقیقه ایی همه مواد را با یکدیگر مخلوط می نماییم تا کاملا یکدست شود. سپس حرارت را خاموش کنید و هل، دارچین و پدر قند الک شده را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

حال مقداری از مواد رنگینک را برداشته و کف و دیواره قالب سلیکونی را با آن بپوشانید و کمی فشار دهید، سپس یک مقدار از گردو و خرما را برداشته و داخل قالب قرار می دهیم و روی آن را مجددا با مواد رنگینک که تهیه کردیم، می پوشانیم و فشار می دهیم. تمامی قالب ها را با این روش پر نموده و سپس آنها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد از گذشت این زمان رنگینک را به سادگی از قالب خارج نموده و نوش جان فرمایید.

طرز تهیه رنگینکطرز پخت رنگینک

با استفاده از دستور بالا در رابطه با طرز تهیه رنگینک می توانید این دسر خوشمزه و عالی را به بهترین شکل تهیه نموده و در مهمانی ها و مراسم مختلف با استفاده از آن بهترین پذیرایی را از مهمان ها داشته باشید. شما عزیزان و دوستانه هنرمند همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های ارائه شده برای تهیه غذاهای سنتی و مدرن، دسرهای خوشمزه و شیک و انواع نوشیدنی گرم و سرد دیدن نموده و با استفاده از این آموزش ها، بهترین آشپزی ها را انجام دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید