طرز تهیه کیک خیس شکلاتی + ایده های تزیین کیک خیس

0

کیک خیس دارای بافتی نرم و لطیف می باشد که طعم بی نظیری نیز دارد، این نوع کیک به دلیل رطوبتی که دارد خیلی زود در دهان باز می شود و از این رو طرفداران بی شماری دارد. جالب است بدانید که کیک خیس دارای طعم های مختلفی است که نوع شکلاتی آن از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. از این رو ما نیز قصد داریم در این مطلب از مجله هنر در خانه به ارائه طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بپردازیم که امیدواریم این دستور پخت کیک نیز مورد توجه شما عزیزان واقع گردد.

پخت کیک برای جشن ها و مهمانی ها یکی از هنرهای زیبا و کاربردی است که طرفداران زیادی دارد، اغلب ما بارها تهیه کیک اسفنجی و دیگر کیک های ساده را تجربه نموده ایم، حال می خواهیم تجربه ایی جدید و خاص را کسب نماییم، شما عزیزان می توانید با مطالعه این مطلب و آشنایی با طرز تهیه کیک خیس شکلاتی اقدام به تهیه کیکی خاصی و متفاوت برای جشن ها و مهمانی ها نمایید. توجه داشته باشید که این نوع کیک، با کیک شکلاتی ساده متفاوت است و خیس و نرم بودن آن، باعث شده کیکی خاص و بی نظیر باشد.

طرز پختن کیک خیس شکلاتی

مواد لازم :

تخم مرغ : ۳ عدد

شیر : یک و نیک پیمانه

آرد قنادی : دو لیوان

شکر : یک و نیم پیمانه

روغن مایع : یک لیوان

پودر کاکائو : چهار قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

جوش شیرین : یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی :

برای پخت کیک خیس شکلاتی با بافت نرم و پف مناسب بهتر است تمامی موادی که در بالا معرفی شد را از نیم ساعت قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید. برای شروع شکر، شیر، روغن مایع و کاکائو را مخلوط کرده و حدود ۳ تا ۴ دقیقه با همزن بزنید تا شکر کامل حل شه. حال یک لیوان از این مواد را جدا کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتیطرز تهیه سس کیک خیس شکلاتی

سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن ه کدام مواد را حدود یک دقیقه هم بزنید و در انتها وانیل را نیز اضافه کنید.

در ظرفی دیگر آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را الک کرده و به مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید. توجه داشته باشید که هم زدن زیاد در این مرحله باعث می شود کیک شما پف خوبی نداشته باشد.

حال قالب مناسب را آماده کرده و داخل آن را با روغن چرب نموده و آرد پاشی کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و آن را در فر ۱۷۰ درجه که از یک ربع قبل گرم نموده اید به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان تست نمایید و در صورتی که از پخت آن مطمئن شدید آن را از فر خارج کنید.

کیک خیس شکلاتی خوشمزه

کیک داخل قالب را برش داده و سوراخ هایی روی آن ایجاد کنید. آن یک لیوان سس شکلاتی که در مرحله اول از مواد برداشتیم را روی کیک داغ بریزید و صبر کنید تا کیک شما خنک شود.

تزیین کیک خیس شکلاتی :

بعد از اینکه پخت کیک خیس شکلاتی به اتمام رسید و آن را از قالب خارج کردید، اقدام به تزیین کیک نمایید. بدین منظور می توان از انواع شکلات، پودر نارگیل، خلال پسته یا بادام و…. استفاده نمود.

طرز تهیه کیک خیسآموزش پخت کیک خیس شکلاتیطرز تهیه کیک شکلاتیطرز تهیه کیک خیس شکلاتی

ضمن اینکه امیدواریم از دستور ارائه شده در زمینه طرز تهیه کیک خیس شکلاتی لذت برده باشید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با مراجعه به بخش پخت کیک از دیگر دستورات ارائه شده برای پختن کیک های مختلف مجله هنر در خانه دیدن نمایید. همچنین از شما دوستان هنرمند و باسلیقه درخواست می کنیم نظرات و تجربیات خود را در جهت پخت کیک خیس شکلاتی (در قسمت دیدگاه شما) با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید