طرز تهیه شربت آلبالو خانگی بسیار خوشرنگ و خوشمزه

0

آلبالو میوه ایی ترش و بی نهایت خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد، از این میوه فرآورده هایی همچون مربای آلبالو، شربت آلبالو، ترشی آلبالو … نیز تهیه می گردد که هر یک از محبوبیت خاصی برخوردارند. اگر شما نیز از طرفداران طعم ترش این میوه هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با طرز تهیه شربت آلبالو که یکی از محبوب ترین شربت ها برای فصل تابستان است، آشنا شوید.

همانطور که گفتیم از آلبالو استفاده های زیادی می شود، شما به راحتی می توانید صاحب مربای آلبالو خوشمزه ایی شوید و یا اقدام به پخت آلبالو پلو  و یا کیک آلبالو نمایید و یا شربتی خوشمزه و خوش رنگ تهیه کنید.

آلبالو برای تهیه شربت

همانطور که می دانید شربت آلبالو و شربت سکنجبین از جمله محبوب ترین شربت های ایرانی می باشند. حال قصد داریم طرز تهیه شربت آلبالو را با روشی ساده و آسان ارائه دهیم که امیدواریم این دستور نیز مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

آموزش تهیه شربت آلبالو

مواد لازم :

  • آلبالو : یک کیلو
  • شکر : یک کیلو
  • آب : یک لیوان
  • وانیل (در صورت دلخواه) کمی

مقدار شکر برای شربت آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو :

برای تهیه شربت آلبالو، ابتدا آلبالوها را به خوبی بشویید و  دم آنها را جدا کنید و سپس هسته آن را خارج نمایید.

طرز تهیه شربت آلبالو

حال آلبالوهای بدون هسته را داخل قابلمه لعابی بریزید و لابه لای آن شکر بپاشید، قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

ترکیب آلبالو و شکر

بعد از گذشت یک شبانه روز، قابلمه را از یخچال خارج نموده، مشاهده می نمایید که آلبالو ها آب انداخته اند، حال یک لیوان آب ولرم به آنها اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذرید. شربت را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود، یک ربع بعد از اینکه شکر حل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید. البته بهتر است بدون توجه به زمان، وقتی که حس کردید شربت به قوام آمده است آن را از روی حرارت بردارید.

درست کردن شربت آلبالو تهیه شربت آلبالو خوشمزه

حال محتویات قابلمه را صاف نمایید و شربت آلبالو تهیه شده را داخل شیشه درب دار بریزید و در مواقع مورد نظر در لیوان با آب خنک ترکیب نموده و نوش جان کنید.

شربت خانگی با آلبالو

نکات مهم :

  1. در صورتی که حرارت شما بیش از حد زیاد باشد شربت می شود و رنگ آن قهوه ایی می شود.
  2. در صورتی که حرارت بیش از حد کم باشد، رنگ شربت شما تیره می شود.
  3. اگر تمایل دارید شربت شما شیرین تر شود، مقدار شکر را اضافه کرده و یا اگر شربت ترش را ترجیح می دهید، از مقدار شکر کم کنید.
  4. اگر تمایل به استفاده از وانیل برای طعم و عطر شربت دارید، آن را در مرحله آخر اضافه کنید.
  5. اگر دم آلبالوها را جدا نکنید، شربت شما عطر دم آلبالو را به خود می گیرد و رنگ آن تا حدودی قهوه ایی و مشابه رنگ چای می شود.
  6. استفاده از آلبالوهای تازه رسیده باعث می شود شربتی ترش با رنگ سرخ داشته باشید.
  7. اما اگر از آلبالوهای کاملا رسیده استفاده کنید، شربت شما شیرین تر می شود و دارای رنگ آلبالویی خواهد بود.
  8. از آلبالوهای باقی مانده می توانید به عنوان مربای آلبالو استفاده نمایید.

شربت آلبالو خانگی

امیدواریم از آموزش ارائه شده در زمینه طرز تهیه شربت آلبالو که در این مطلب ارائه دادیم نهایت استفاده را برده باشید، از همه شما عزیزان دعوت می نماییم در بخش انواع شربت مجله ما از دیگر دستورات عالی و امتحان شده برای تهیه شربت های مختلف دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید