طرز تهیه همبرگر خانگی دست ساز با طعم عالی و مخصوص

0

همبرگر یکی از فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که از محبوبیت زیادی خصوصا بین بچه ها برخوردار می باشد، اغلب ما بارها اقدام به خرید همبرگر نیمه آماده و یا ساندویچ همبرگر از بازار نموده ایم، اما مطمئنا طعم و مزه همبرگرهای خانگی را ترجیح می دهیم و از طرفی تمایل داریم از سلامت غذای خود نیز اطمینان داشته باشیم. از این رو ترجیح می دهیم با طرز تهیه همبرگر خانگی آشنا شده و این غذای خوشمزه را در منزل و به صورت دست ساز تهیه نماییم.

همبرگر دست ساز خانگی

فلافل، پاستا، ناگت مرغ، همبرگر، انواع کوکو، ژامبون، کباب لقمه و… از جمله غذاهای نیمه آماده هستید که می توان آنها را از بازار با برند های مختلف تهیه نمود. البته می دانید که هیچ گانه اینگونه خوراکی ها کیفیت لازم را ندارند، پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و اقدام به تهیه هر یک از این غذاها در آشپزخانه نمایید. آنچه که ما در این مطلب قصد معرفی آن را داریم طرز تهیه همبرگر خانگی دست ساز می باشد که امیدواریم دستور پخت آن برای شما عزیزان نیز مفید باشد.

طرز تهیه ساندویچ همبرگر خانگی

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم

پیاز : دو عدد

نمک و فلفل : به مقدار دلخواه

نان باگت : دو عدد

پودر سیر یا سیر تازه نرم شده : به میزان دلخواه

طرز تهیه همبرگر مخصوص :

برای پخت همبرگر بهتر است از گوشتی استفاده نمایید که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی داشته باشد. برای شروع پیاز را رنده نموده و بعد از اینکه آب آن را گرفتید، به گوشت چرخ کرده اضافه نمایید. نان باگت خشک شده را پودر نمایید و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. (در صورت تمایل می توانید به جای نان باگت از آرد سوخاری نیز استفاده نمایید.) حال نمک، فلفل و پودر سیر را نیز افزوده و شروع به ورز دادن نمایید و چنگ بزنید وتا مواد به خورد هم رفته و کاملا یکدست شود.

طرز تهیه همبرگر

سپس مواد آماده شده را به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید، بعد از گذشت این زمان، با اندازه دلخواه (به طور متوسط حدود ۸۰ گرم) از مواد بردارید. حال یک کیسه فریزر روی تخته کار پهن نموده و مواد را به صورت گرد روی آن گذاشته و دوباره یک کیسه فریزر روی آن قرار دهید، سپس سطح آن را با یک قاشق کاملا صاف نمایید.

طرز پخت همبرگر

حال زمان آن رسیده است که همبرگرها را در روغن و با حرارت ملایم سرخ نمایید.

همبرگر عالی و خوشمزهطرز پختن همبرگر

همبرگرهای آماده شده را به همراه سیب زمینی سرخ کرده، قارچ سوخاری، گوجه پخته یا خام و… در ظرف های مناسب بکشید و بعد از اینکه به دلخواه تزیین نمودید آن را سرو نمایید.

طرز تهیه همبرگر خانگی

حال که با طرز تهیه همبرگر دست ساز عالی و خوش طعم آشنا شدید، می توانید به راحتی اقدام به تهیه این غذای خوشمزه نمایید و یا مواد آن را تهیه نموده و به صورت ورقه ایی و نیمه آماده داخل فریزر قرار داده و در مواقع نیاز، آن را بپزید و از نوش جان کردن غذایی فوق العاده و آشپزی بی نظیر خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید