دوخت روبالشی شیک و زیبا با آموزش مرحله به مرحله

0

به دلیل استفاده مکرر از روبالشی و همچنین شستشوی زیاد آن، بعد از مدتی باید روبالشی های قدیمی را دور انداخته و اقدام به دوخت روبالشی جدید نمایید. شاید شما نیز بارها این کار را تجربه نموده باشید و حتی ممکن است نتیجه دلخواه را نگرفته باشید، ما در این مطلب آموزشی را ارائه می دهیم که با استفاده از آن می توانید اقدام به دوختن روبالشی نموده و آنها را در طرح ها و رنگ های متنوع تهیه کنید. پس تا پایان همراه ما باشید و از این آموزش زیبا نهایت استفاده را ببرید.

دوخت زیرانداز، بالش، لحاف و… از جمله فعالیت هایی است که با یادگیری آن می توانید علاوه بر داشتن سرویس خواب های پارچه ایی زیبا، از هنر خود کسب درآمد نیز نمایید. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم دوخت روبالشی را ارائه دهیم، روبالشی نیز همچون کوسن دوخته می شود، و کسانی که قبلا دوخت کوسن را تجربه نموده اند حال می توانند به راحتی اقدام به دوخت انواع روبالشی و بالش های متنوع نمایند.

دوخت بالش ساده

آموزش تصویری دوخت روبالشی ساده :

برای دوختن روبالشی می توانید از پارچه های ساده یا طرح دار با رنگ دلخواه استفاده نمایید. بهتر است طرح و رنگ روبالشی را با سرویس خواب خود ست نمایید. ما برای این مدل روبالشی از سه نوع پارچه استفاده نموده ایم. اولین پارچه به عنوان روکش اصلی مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه دوم برای تزیین دور حاشیه کار و پارچه سوم برای قسمت بالایی بالش استفاده می شود.

آموزش دوخت روبالشی

برای برش زدن الگوی روبالشی ابتدا پارچه اصلی را به اندازه ۱۱۵ در ۷۰ و پارچه دوم را که برای تزیین حاشیه مورد استفاده قرار می گیرد به اندازه ۱۱۵ در ۳۰ و پارچه ایی که برای قسمت بالایی بالش مورد استفاده قرار می گیرد را ۱۱۵ در ۵ برش بزنید. برای دوخت بالش کودک این ابعاد را کوچکتر نمایید.

آموزش دوختن روبالشی

در مرحله اول شروع به اتو کشیدن پارچه ها می نماییم. تکه بزرگ پارچه و تکه متوسط را اتو زده و تکه باریک را از درازا تا زده و دو سر آن را کنار هم قرار داده و اتو بکشید.

تکه پارچه متوسط را در قسمت سمت راست سطح کار قرار داده، پارچه تزیینی را با حاشیه پارچه متوسط کنار هم قرار دهید طوری که قسمت تاخورده آن به طرف داخل و قسمت بیرونی آن با حاشیه پارچه متوسط هماهنگ شود. در نپایان تکه بزرگ پارچه را روی پارچه متوسط و پارچه تزیینی بگذارید. در این مرحله برای اتصال پارچه ها به یکدیگر، از سنجاق قفلی استفاده نماید و اطمینان یابید که حاشیه تمام پارچه ها کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند.

مراحل درست کردن روبالشی

تکه بزرگ پارچه را از قسمت پایین به سمت بالا لول نمایید، این کار را تا وقتی که قسمت لول شده چند سانتی‌متر با لبه سوزن خورده فاصله داشته باشد ادامه دهید. سپس پایین تکه متوسط پارچه را گرفته و آن را روی قسمت لول شده قرار دهید به صورتی که با حاشیه بالایی پارچه‌ها هماهنگ باشد. می توانید برای فیکس شدن پارچه ها از سنجاق های بیشتری استفاده نمایید.

دوخت انواع روبالشی

در این مرحله از دوخت روبالشی تکه متوسط پارچه را بیرون بکشید. حال به آهستگی حلقه پارچه را بیرون کشیده و آن را برگردانید و روی سطح کار صاف نمایید.

روبالشی را برگردانید و قسمت های دوخته نشده آن را با چرخ خیاطی بدوزید. توجه داشته باشید که قسمت پایین روبالشی باید باز بماند. در صورت دلخواه در این ناحیه می توانید از دکمه های مناسب و یا زیپ استفاده نمایید.

درست کردن روبالشیدوخت مرحله به مرحله روبالشی

حال روبالشی را صاف کرده و در صورت نیاز یک بار دیگر اتو بکشید.

آموزش دوختن انواع روبالشی

روبالشی را پر کنید و مورد استفاده قرار دهید.

مدل روبالشی زیبا

ضمن اینکه امیدواریم از آموزش دوخت روبالشی نهایت استفاده را برده باشید از همه شما عزیزان دعوت می نماییم برای مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر سری به بخش خیاطی مجله هنر در خانه بزنید و از آموزش های ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید