طرز تهیه خورشت داود پاشا ترکیه با طعم عالی و بی نظیر

0

خورشت داود پاشا یکی از خورشت های خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و در مدت زمانی کوتاه تهیه می گردد، این غذای ترکی بسیار خش خوراک می باشد و می تواند کی از گزینه های منو شما برای پذیرایی از مهمان ها باشد. حال برای کمک به شما عزیزان در طبخ این غذا، دستور امتحان شده و طرز تهیه خورشت داود پاشا را در این مطلب ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان نیز واقع گردد.

خورشت های مختلف از جمله خورش بامیه، خورش قیمه، قرمه سبزی، خورش مرغ و… از جمله رایج ترین چاشنی های برنج می باشند که اغلب ما با روش های طبخ آنها آشنایی داریم. حال اگر قصد تهیه خورشتی متفاوت و خاص را دارید، ما به شما خورشت داود پاشا را معرفی می نماییم که در اصل غذای کشور ترکیه می باشد. این خورشت بسیار راحت تهیه می شود و مواد اولیه اصلی آن گوشت چرخ کرده است. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از طرز تهیه خورشت داود پاشا دیدن نمایید.

تزیین خورشت داود پاشا

مواد لازم :

  • گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۳ عدد متوسط
  • نعنا خشک : ۲ قاشق غذاخوری
  • رب انار ملس : ۲ قاشق غذا خوری
  • ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به میزان لازم

طرز پختن خورشت داود پاشا

طرز تهیه خورشت داود پاشا خوشمزه و عالی :

برای پخت خورشت داود پاشا ابتدا دو عدد از پیازها را به صورت ریز رنده نمایید، آب آن را گرفته و با گوشت چرخ کرده و ادویه ها مخلوط نمایید و خوب ورز دهید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند.

سپس آن را از یخچال خارج نموده و به اندازه یک گردو از گوشت ها برداشته و با آن کوفته قلقلی درست کنید. در تابه مناسبی مقداری روغن ریخته و کوفته ها را داخل آن سرخ نمایید.

طرز پخت خورشت داود پاشامراحل پخت خورشت داود پاشا

حال پیاز دیگر را خرد کرده، در روغن تفت دهید و سپس کوفته ها را نیز به پیاز اضافه نموده و در نهایت نعنا خشک پودر شده را نیز اضافه نمایید. بعد از تفتی کوتاه، رب انار را با یک لیوان آب مخلوط کنید و داخل خورشت بریزید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورشت با حرارت ملایم بپزد و قوام آید.

تهیه خورش داود پاشا

مدت زمان لازم برای جا افتادن و پخت خورشت داود پاشا حدود نیم ساعت است. در این فاصله خورشت را بچشید تا از میزان ادویه آن مطمئن شوید.

خورشت داود پاشا خوشمزه

خورشت آماده شده را در ظرف مناسب کشیده و سپس اقدام به تزیین خورشت داود پاشا با دانه های انار نمایید.

طرز تهیه خورشت داود پاشا

نکته :

  • خورشت داود پاشا کمی ترش است اما در صورت تمایل می توانید  مقداری شکر نیز به آن اضافه کنید.
  • به دلخواه می توانید مقداری زعفران نیز به این خورشت اضافه نمایید و از این طریق عطر بهتری به آن ببخشید.

طرز تهیه خورشت داود پاشا

امیدواریم طرز تهیه خورشت داود پاشا که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و حتما این غذای خوشمزه و عالی را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید. حال برای مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه نمایید و از بهترین مطالب منتشر شده دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید