طرز تهیه شربت سکنجبین با نعنا و شکر

0

شربت سکنجبین یک از شربت های اصیل ایرانی است که از سال های دور مورد استقبال مردم قرار داشته است. این شربت خوشمزه به راحتی نیز تهیه می شود و یکی از بهترین انتخاب های برای فصل بهار و تابستان است. شربت سکنجبین نقش موثری در رفع عطش دارد و افراد زیادی ترجیح می دهند آن را در منزل تهیه نمایند. از این رو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه شربت سکنجبین را معرفی نماییم که یکی ار بهترین نوشیدنی ها با طبع سرد و خنک می باشد.

انواع شربت های خنک، آبمیوه های طبیعی، میلک شیک، بستنی و… از خوراکی های محبوب در فصل تابستان می باشند که هر یک انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان نیز محسوب می گردند. در ادامه طرز تهیه شربت سکنجبین را ارائه می دهیم که یکی از بهترین و خوشمزه ترین شربت های خنک تابستانی است.

شربت سکنجبین و عسل

مواد لازم

آب : دو لیوان

شکر : ۶۰۰ گرم

نعنا تازه : ۱۰۰ گرم

سرکه : ۵۰ گرم

زعفران (در صورت دلخواه)

طرز تهیه شربت سکنجبین

برای تهیه شربت سکنجبین خوشمزه، ابتدا قابلمه ایی در ابعاد مناسب را روی حرارت گذاشته، دو لیوان آب داخل آن بریزید  و صبر کنید تا به جوش آید.

سپس نعنا ها را به خوبی و با دقت بشویید و با نخ ببندید و داخل قابلمه آب در حال جوش بریزید. بستن نعناها کمک می کند که داخل آب پخش نشوند و بعد از آماده شدن شربت بتوانید به راحتی آنها را جمع کنید. حال صبر کنید تا عصاره نعنا به خوبی خارج شود.

تهیه شربت سکنجبین با نعنا

سپس شکر را اضافه نموده و صبر کنید تا شربت غلیظ شود.

برای اطمینان از غلظت شربت سکنجبین، همانند شربت زولبیا و بامیه کمی از آن را برداشته و داخل ظرف بریزید تا خنک شود، بعد از خنک شدن اگر به غلظت دلخواه رسیده بود، سرکه را اضافه نمایید و بعد از چند جوش قابلمه را از روی حرارت بردارید.

آماده سازی شربت سکنجبین

در صورت تمایل به استفاده از زعفران، آن را دم کنید و قبل از خاموش کردن شعله داخل شربت در حال جوش بریزید.

شربت سکنجبین زعفران

در مرحله آخر شربت را صاف نموده و درون بطری شیشه ایی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه شربت سکنجبین

نکته :

  • لازم است بدانید که شربت سکنجبین اصیل با عسل تهیه می شود، شما نیز در صورت می توانید شکر را از دستور حذف نموده و به جای آن از همان مقدار عسل طبیعی استفاده کنید.
  • شربت سکنجبین غلیظ انتخاب مناسبی برای سرو کاهو می باشد و کاهو و سکنجبین یکی از خوراکی های محبوب ایرانیان است.
  • برای ایجاد تنوع می توانید از خیار رنده شده یا لیموی تازه در ترکیب شربت سکنجبین استفاده نمایید.

شربت سکنجبین و خیار

همانطور که مشاهده نمودید شربت سکنجبین به راحتی تهیه می شود و می تواند بهترین نوشیدنی برای فصل تابستان یا بهار شما باشد. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید