سوزن دوزی روی لباس با جدیدترین طرح ها و مدل ها

1

سوزن دوزی یکی از روش های زیبا برای تزیین لباس های مختلف است که از سال های دور در استان هایی از ایران رواج داشته است و لباس های سنتی مناطق مختلف را با این شیوه ها تزیین می نمودند. جالب است بدانید امروزه سوزن دوزی تبدیل به یکی از جدیدترین طرح های تزیینی، شده است و در سراسر ایران شاهد لباس های شیک و زیبایی با این گونه تزیینات هستیم. حال اگر شما نیز چنین قصدی دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با مدل های جدید و شیک سوزن دوزی روی لباس های زنانه آشنا شوید.

سوزن دوزی چیست؟

سوزن دوزی که در برخی مناطق آن را به نام خامه دوزی یا گلدوزی روی لباس می شناسند، نوعی دوخت تزیینی با نخ های رنگارنگ بر روی پارچه است. سوزن دوزی از نقش های هندسی منظمی تشکیل شده است و با در کنار یکدیگر قرار گرفتن این نقش ها، طرح زیبایی بر روی پارچه ایجاد می شود. این نوع دوخت در اصل مربوط به مردم بلوچ کشورمان است، اما بر روی لباس های ترکمنی نیز شاهد اینگونه تزیینات هستیم. در سوزن دوزی از رنگ های شاد استفاده می شود و می تواند انتخاب مناسبی برای تزیین لباس های مجلسی، تزیین دم پا شلوار، سر آستین و یقه لباس باشد.

آموزش سوزن دوزی

همانطور که می دانید این روزها روش هایی چون مروارید دوزی روی لباس، گلدوزی برجسته ، سوزن دوزی و انواع تکه دوزی روی مانتو و لباس، از جمله جدیدترین ایده ها برای تزیین پوشاک زنانه محسوب می گردند. که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این تزیینات، امروز مدل های سوزن دوزی را معرفی می نماییم.

سوزن دوزی روی لباس مجلسی

مدل های سوزن دوزی روی لباس و مانتو :

حال که تا حدودی با هنر سوزن دوزی آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم از جدیدترین مدل های سوزن دوزی روی لباس های زنانه نیز دیدن نموده و ضمن آشنایی با این مدل های شیک، با الگوبرداری از آنها بهترین و زیباترین سوزن دوزی ها را داشته باشید.

سوزن دوزی روی لباسسوزن دوزی روی یقه لباس

مدل جدید سوزن دوزیمدل سوزن دوزی بلوچ

سوزن دوزی روی شلوارسوزن دوزی روی شلوار

مدل سوزن دوزی روی مانتوسوزن دوزی روی مانتو مجلسی

تزیین شلوار لیمدل سوزن دوزی جدید و شیک

مانت وسوزن دوزی شدهمانتو مجلسی سوزن دوزی شده

سوزن دوزی روی مانتو زنانهمدل جدید مانتو سوزن دوزی

سوزن دوزی ساده و شیکسوزن دوزی روی مانتو ساده

سوزن دوزی روی مانتو شیکعکس سوزن دوزی شیک و زیبا

سوزن دوزی بلوچی روی لباستزیین لباس با سوزن دوزی

مدل جدید سوزن دوزیتزیین شلوار با سوزن دوزی

مدل سوزن دوزی روی مانتو مجلسیمدل سوزن دوزی بر روی لباس

مدل سوزن دوزیمانتو سوزن دوزی شده مجلسی

سوزن دوزی روی لباس جدید و زیباسوزن دوزی لباس با طرح جدید

تزیین مانتو با سوزن دوزیمدل سوزن دوزی بلوچ روی مانتو

مدل سوزن دوزی جدیددوخت سوزن دوزی روی مانتو

همانطور که مشاهده نمودید سوزن دوزی روی لباس می تواند انتخاب مناسبی برای تزیین لباس باشد و از این طریق می توانید به لباس های زیبا و شیک دست یابید. اما اگر قصد دارید از دیگر ایده ها برای تزیین لباس و پارچه استفاده نمایید به بخش روبان دوزی و گلدوزی مجله هنر در خانه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید