طرز تهیه ژله رنگین کمان مجلسی با بستنی

0

اگر به دنبال ژله مجلسی شیک و خوشمزه ایی برای مهمانی ها و مجالس هستید، ما ژله رنگین کمان را پیشنهاد می کنیم، این نوع ژله به این دلیل که از چند طعم پودر ژله مختلف و بستنی تهیه شده است، بسیار خوشمزه است و همچنین ظاهر آن بسیار دلنشین و زیبا می باشد. حال اگر قصد تهیه این نوع ژله مجلسی را دارید تا پایان همراه ما باشید و با طرز تهیه ژله رنگین کمان امتحان شده آشنا شوید.

همه ما بارها تهیه ژله ساده را تجربه نموده ایم، اما گاهی لازم است از خلاقیت و هنر بیشتری استفاده نماییم. ژله نوشابه ایی، ژله رنگین کمان، ژله رولی، ژله تزریقی و… از جمله ژله هایی هستند که با کمی ابتکار تهیه شده اند و علاوه بر ظاهری متفاوت و خاص دارای طعم ایده آلی نیز می باشند.

طرز تهیه ژله رنگین کمان

طرز تهیه ژله رنگین کمان قالبی

ژله رنگین کمان یا همان ژله بستنی چند رنگ به خاطر تنوع رنگ بالایی که دارد انتخاب مناسبی برای جشن تولد کودکان و مهمانی ها محسوب می گردد، اگر شما نیز قصد تهیه این نوع ژله را دارید در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه ژله رنگین کمان آشنا شوید.

ژله رنگین کمان با شیر

برای تهیه ژله رنگین کمانی نیازمند رنگ های متنوع پودر ژله هستید، برای نتیجه گیری بهتر از پودر ژله با رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش و.. استفاده نمایید.

پودر ژله

برای شروع همانند تهیه ژله ساده اقدام می نماییم، بدین صورت که یک بسته پود ژله را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به روش بن ماری (روی بخار آب) حل شود. سپس یک دوم آن را در ظرفی جداگانه بریزید و حدود یک سوم لیوان آب به آن اضافه کنید، قالب مناسب را چرب نموده و ژله را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه ژله بستنی

حال به باقیمانده ژله دو قاشق بستنی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و در محیط آشپزخانه قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه که ژله داخل یخچال نیم بند شد، ژله بستنی تهیه شده را روی آن بریزید و مجدد در یخچال قرار دهید.

ژله بستنی رنگی

حال به سراغ رنگ دیگر ژله رفته و آن را به روشی که در بالا گفتیم تهیه نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ ها را به ترتیبی بریزید که مکمل یکدیگر باشند و باعث زیبایی ژله شوند. این کار را تا پر شدن قالب از ژله ادامه دهید و سپس حدود چهار یا پنج ساعت صبر کنید تا ژله کامل ببندد و سپس آن را از قالب خارج کنید.

جدا کردن ژله از قالب :

برای برگرداندن ژله از قالب سیلیکونی یا پلاستیکی بعد از اطمینان از سفت شدن ژله، قالب را برای سی تا چهل ثانیه در آب گرم قرار دهید، (توجه داشته باشید که آب وارد قالب ژله نشود) سپس قالب را از آب خارج کرده و لبه های ژله را با چاقو از قالب فاصله دهید. حال ظرف مناسبی روی قالب قرار دهید و اقدام به برگرداندن قالب ژله نمایید.

طرز تهیه ژله رنگین کمان

نکته : تحت هیچ شرایطی از آب جوش استفاده نکنید، آب جوش باعث می شود ژله شما ذوب شود و بعد از خارج کردن از قالب با یک ژله نرم و آبکی روبرو شوید.

ژله رنگین کمان با بستنی

ژله رنگین کمان لیوانی :

اگر زمان کافی بری سفت شدن ژله و برگرداندن قالب ندارید، پیشنهاد می کنیم اقدام به تهیه ژله رنگین کمان لیوانی نمایید، بدین منظور همانند روش بالا عمل کنید، با این تفاوت که ژله ها را به جای قالب در لیوان یا جام های شیشه ایی بریزید. این نوع ژله انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها می باشد.

ژله بستنی چند رنگژله رنگین کمان لیوانی

امیدواریم از دستور ارائه شده در مجله هنر در خانه در رابطه با طرز تهیه ژله رنگین کمان لذت برده باشید و این ژله خوشمزه و مجلسی را تهیه کرده و در کنار خانواده و مهمان ها نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید