طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی با طعم عالی و خاص

0

پختن حلوا برای مجالس و مهمانی ها یکی از هنرهای افراد باسلیقه می باشد که اغلب سعی می کنند در آن از هم پیشی بگیرند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال دستوری متفاوت و خاص برای پخت حلوا مجلسی می گردید این مطلب را از دست ندهید و با طرز تهیه حلوا سه آرد خوشمزه و متفاوت همراه ما باشید.

حلواهایی که اغلب برای مجالس و مهمانی ها تهیه می شوند دارای تنوع بسیار بالایی می باشند، ما قبلا به معرفی طرز تهیه حلوا لبو، حلوا هویج، حلوای ساده، حلوا شیر و… پرداختیم که ه یک طرفداران خاص خود را دارند که خوشبختانه این دستورات مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. حال قصد داریم طرز تهیه حلوا سه آرد را ارائه دهیم. حلوا سه آرد یکی از حلواهای بسیار خوشمزه و عالی است که دارای طعمی بی نظیر می باشد و می تواند انتخاب مناسبی برای مراسم مذهبی شما عزیزان باشد.

تزیین حلوا مجلسی

مواد لازم :

  • آرد سفید یا آرد قنادی : یک پیمانه
  • آرد برنج : نصف پیمانه
  • آرد نخودچی : یک پیمانه
  •  شکر : یک و نیم پیمانه
  • کره، روغن جامد و روغن مایع : در مجموع یک پیمانه
  • آب : یک و نیم پیمانه
  • گلاب : نصف پیمانه
  • هل آسیاب شده : یک قاشق چای خوری
  • زعفران : به مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوا سه آرد :

ابتدا شربت حلوا را آماده می نماییم، بدین منظور آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شکر حل شود. سپس زعفران، گلاب و هل را اضافه کرده و بعد از چند قل زدن شعله را خاموش نمایید.

طرز تهیه شربت برای حلوا

برای شروع پخت حلوا سه آرد ابتدا آرد سفید را در ماهیتابه ریخته و تفت دهید، بعد از اینکه کمی تغییر رنگ داد آرد نخودچی را اضافه نموده و مجددا باهم تفت دهید. در آخر آرد برنج را اضافه کرده و هر سه را با هم تفت دهید. توجه داشته باشید که آرد برنج کمتر تفت می خورد (حدود ده دقیقه کافی است)

حال کره و روغن ها را به تدریج اضافه نمایید. (توجه داشته باشید که می توانید آنها را جایگزین هم نمایید اما باید توجه داشته باشید که مقدار آنها در مجموع بیشتر از یک پیمانه نشود)

تفت دادن آرد حلوا

بعد از اینکه کمی روی حرارت ملایم ماند، شربت را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا در وسط ظرف جمع شود.

طرز تهیه حلوا سه آرد

حلوای سه آرد ما آماده است آن را در ظرف مناسب بکشید و تزیین نمایید. همانطور که می دانید برای تزیین حلوا می توان از بادام، گردو، خلال پسته، پودر نارگیل، ترافل های رنگی، غنچه گل محمدی و…. استفاده نمود و از این طریق ظرف حلوای بسیار زیبا و یکی داشت.

تزیین حلوا سه آرد طرز تهیه حلوای سه آرد

امیدواریم دستور ارائه شده در رابطه با طرز تهیه حلوا سه آرد که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد، به شما عزیزان علاقه مند پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دستورات بیشتر برای تهیه حلواهای متنوع و بسیار خوشمزه بر روی پخت حلوا مجله هنر در خانه کلیک نموده و از دیگر دستورات عالی و امتحان شده نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید