طرز تهیه آش شله قلمکار اصل خوشمزه و مقوی

0

آش شله قلمکار را می توان یکی از سنتی ترین و اصیل ترین آش های ایرانی دانست که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، این آش با سبزیجات معطر، گوشت و حبوبات به همراه چاشنی صبر و حوصله تهیه می گردد و انتخاب مناسبی برای سفره افطار و یا روزهای خنک پاییز و زمستان می باشد. اگر شما نیز طعم بی نظیر و عالی این آش را می پسندید، این مطلب از مجله هنر در خانه را از دست ندهید و تا پایان با طرز تهیه آش شله قلمکار اصیل همراه ما باشید.

از جمله محبوب ترین آش های ایرانی می توان به آش دوغ، آش شله قلمکار، آش ترخینه، آش رشته و… اشاره نمود که هر یک طعم و مزه مخصوص به خود را دارند. مطمئنا شما نیز تاکنون پخت برخی از انواع این آش ها را تجربه نموده اید، حال اگر قصد پخت آش متفاوت و خاصی را برای مهمان ها دارید در ادامه طرز تهیه آش شله قلمکار را مشاهده نموده و از این دستور پخت نهایت استفاده را ببرید.

آش شله قلمکار خوشمزه

مواد لازم :

گوشت گوسفندی : نیم کیلو

قلم گوسفند : یک عدد

نخود : نصف پیمانه

لوبیا قرمز : نصف پیمانه

لوبیا چیتی : نصف پیمانه

بلغور گندم : نصف پیمانه

برنج : یک پیمانه

عدس : یک پیمانه

ماش : نصف پیمانه

سبزی آش : نیم کیلو

ترخون خشک : یک قاشق غذاخوری

شوید خشک : دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

پیاز داغ : به مقدار لازم

طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه :

برای پخت آش شله قلمکار بهتر است حبوبات را از شب قبل خیس نموده و بعد از عوض کردن آب، آنها را بجوشانید و سپس آنها را له کنید.

جوشاندن حبوبات برای پخت آش

در قابلمه ایی جداگانه گوشت و قلم را نیز بجوشانید. سپس گوشت ها را ریش ریش نموده و قلم را در آورید. بهتر است گوشت ها را نیز با گوشت کوب له کنید تا آش شله قلمکار شما حالت کشدار پیدا کند.

طرز پخت آش شله قلمکار

بلغور گندم و برنج خیس خورده را نیز با یکدیگر بجوشانید و با گوشت کوب له نمایید.

طرز پخت آش شله قلمکار

سپس حبوبات پخته شده، بلغور گندم، برنج، و گوشت ها را داخل قابلمه حاوی آب گوشت ریخته و ادویه ها را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید با هم بپزند و خوب جا بیفتند. حال سبزی خرد شده را به همراه ترخون و شوید اضافه نمایید. سپس نعناع داغ را نیز اضافه کنید. در این مرحله مقدار ادویه و آب آش را تست نمایید و در صورت مناسب بودن یک ساعت دیگر صبر کنید تا آش کاملا جا بیفتد. ( توجه داشته باشید که استفاده از پیاز داغ فراوان در طبخ این آش باعث طعم و مزه بهتر آن می شود، پس در این مرحله پیاز داغ را نیز به مقدار دلخواه اضافه نمایید)

طرز تهیه آش شله قلمکار

آش شله قلمکار ما آماده است، آن را در ظرف مناسب کشیده و بعد از تزیین آش با پیاز داغ و سیر داغ آن را نوش جان نمایید.

تزیین آش شله قلمکارتزیین آش شله قلمکار با کشک و پیاز داغ

پخت آش شله قلمکارآش شله قلمکار

حال که با آموزش پخت و طرز تهیه آش شله قلمکار بسیار خوشمزه و مقوی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم حتما پخت این آش اصیل و عالی را تجربه نموده و آن را در کنار خانواده نوش جان فرمایید و در صورتی که مورد پسند قرار گرفت از دیگر دستورات امتحان شده و عالی مجله هنر در خانه در بخش آشپزی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید