طرز تهیه بورانی بادمجان و ماست خوشمزه با دستوری ساده و عالی

0

بورانی بادمجان می تواند انتخاب مناسبی به عنوان پیش غذا، میان وعده و یا حتی غذای ساده اصلی برای شام باشد، بوران بادمجان با روش های مختلفی تهیه می گردد و طعم و مزه بی نظیری دارد. این غذای خوشمزه بسیار کم کالری می باشد و افرادی که رژیم های غذایی را رعایت می کنند می توانند بورانی بادمجان را در برنامه غذایی خود بگنجانند. در ادامه طرز تهیه بورانی بادمجان را برای علاقه مندان به این غذا ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

اغلب افرادی که به بادمجان سرخ شده، کشک بادمجان، میرزا قاسمی و دیگر غذاهای تهیه شده با بادمجان علاقه مند هستند مطمئنا دوستدار بورانی بادمجان نیز می باشند. از این رو در این مطلب قصد داریم یکی از روش های ساده و امتحان شده در زمینه پخت بورانی بادمجان یا همان ماست و بادمجان را معرفی نماییم. در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه بورانی بادمجان آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان :

  • بادمجان : ۳ عدد
  • ماست ترجبحا چکیده : یک لیوان
  • سیر: دو حبه
  • نعنا خشک: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز پخت بورانی بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان :

برای پخت بورانی بادمجان ابتدا بادمجان ها را شسته و بعد از ایجاد چند برش کوچک و کم عمق روی آنها، بادمجان ها را کباب کنید. بعد پوست بادمجان ها را جدا نمایید. (برای این کار بادمجان های کبابی را زیر آب بگیرید تا پوست روی آنها به راحتی جدا شود) حال بادمجان ها را با چاقو ساطوری نموده و یا با میکسر له کنید.

روش تهیه بورانی بامجانطرز تهیه بورانی بادمجان

حال سیر ها را رنده کرده به همراه نعناع خشک، نمک و فلفل به بادمجان ها اضافه کنید. سپس ماست چکیده را نیز افزوده و هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند. برای نتیجه گیری بهتر بورانی بادمجان را قبل از سرو چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد.

بورانی بادمجان خوشمزه

همانطور که مشاهده نمودید بورانی بادمجان به راحتی تهیه می گردد و از غذاهای محبوب و دوست داشتنی محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم از دستور ارائه شده استفاده نموده و اقدام به تهیه بورانی بادمجان نمایید و در کنار خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید از دیگر دستورات امتحان شده و بسیار عالی برای تهیه انواع غذا و دسر در بخش آشپزی مجله هنر در خانه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید