طرز تهیه کوکی نارگیلی خوشمزه و نرم در منزل

0

کوکی نارگیلی یکی از شیرینی های خوشمزه و بسیار عالی است که می تواند گزینه مناسبی برای عید نوروز و پذیرایی از مهمان ها باشد. این شیرینی به راحتی و با مواد اولیه ساده تهیه می شود و به خاطر بافت نرم و متفاوتی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه کوکی نارگیلی خانگی بپردازیم که امیدواریم این دستور امتحان شده و عالی بتواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزان برای پخت شیرینی نارگیلی با این روش متفاوت باشد.

در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به معرفی طرز تهیه شیرینی نارگیلی، شیرینی عسلی، شیرینی برنجی و انواع مختلف شیرینی خشک مخصوص عید پرداختیم که مورد توجه دوستان هنرمند و با ذوق قرار گرفت، همانطور که گفتیم در این مطلب نیز قصد داریم یکی از دستورات امتحان شده و عالی برای پخت یکی از شیرینی های مخصوص عید را معرفی نماییم. تا پایان همراه ما باشید و نهایت استفاده را از طرز تهیه کوکی نارگیلی ببرید.

طرز تهیه کوکی نارگیلی

مواد لازم برای پخت کوکی نارگیلی :

  • سفیده تخم مرغ : ۵ عدد
  • پودر قند : یک لیوان (۱۷۰ گرم)
  • روغن جامد یا کره : دو سوم لیوان (۸۰ گرم)
  • آرد سفید : ۱۶۰ گرم
  • پودر نارگیل : ۵ قاشق غذاخوری (۴۵ گرم)
  • وانیل : به میزان لازم

کوکی نارگیلی خانگی

طرز تهیه کوکی نارگیلی خانگی با طعمی بی نظیر :

برای پخت این شیرینی خوشمزه ابتدا کره یا روغن را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کمی نرم شوند، سپس آن را با پودر قند الک شده و وانیل مخلوط نموده و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. حال در ظرفی جداگانه سفیده تخم مرغ را به قدری هم بزنید تا کامل پف کند و در صورت برگرداندن ظرف سفیده از آن بیرون نریزد.حال سفیده هم زده شده را به مواد روغن و پودر قند اضافه نمایید. می هم بزنید و سپس پودر قند را اضافه کنید. بعد از کمی هم زدن، آرد الک شده را نیز افزوده و مخلوط نمایید.

مواد کوکی های ما آماده است، آنها را با استفاده از قیف بدون ماسوره روی سینی فر با فاصله بریزید و روی آن کمی پودر پسته بپاشید و در فر ۱۶۰ درجه قرار دهید.بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کوکی های ما آماده است. بعد از خنک شدن آنها را از سینی جدا نمایید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

با طرز تهیه کوکی نارگیلی خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید، حال می توانید با این دستور عالی اقدام به پخت شیرینی متفاوتی برای عید نوروز و مهمانی های مختلف نمایید. شما دوستان کدبانو همچنین می توانید با کلیک بر روی شیرینی عید مجله هنر در خانه از دیگر دستورات امتحان شده و جدید برای پخت شیرینی های مختلف دیدن نمایید و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید