متن دفتر بله برون و ایده هایی برای تزیین دفتر بله برون عروس و داماد

1

بعد از آشنایی دختر و پسر با یکدیگر و شناخت و توافق اولیه، بزرگان فامیل دور هم جمع می شوند و درباره شروط ضمن عقد به گفتگو می نشینند و آن را ثبت می کنند. در سال های قدیم این توافقات بر روی تکه ایی کاغذ نوشته می شد، اما حال به دلیل بیشتر شدن شروط و همچنین تشریفات مراسم بله برون، از دفترهای مخصوص استفاده می شود. این دفترهای زیبا که به نام دفتر بله برون معروف هستند را می توان از خرازی ها و لوازم التحریر ها تهیه نمود. علاوه بر تزیین، متن دفتر بله برون و انتخاب نوشته ایی زیبا برای صورت عروس و داماد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

در متن دفتر بله برون بهتر است به مواردی چون میزان مهریه، جهیزیه عروس، وضعیت مسکن، زمان نامزدی و جشن عروسی، رسم و رسوم دو خانواده و… اشاره شود،  در ادامه سه نمونه متن دفتر بله برون زیبا و جذاب را ارائه می دهیم که می توانید از آنها به عنوان الگو استفاده نمایید و زیباترین متن را برای صورتجلسه در مراسم بله برون داشته باشید.

مدل دفتر بله برون عروس

بسم الله الرحمن الرحیم مورخه:
هوالمئلف بین القلوب بین الذی بحق محمدا واله طاهرین
انکاح به اذن و رضا عالیشائن هو الجنا ب (داماد) …..ابن … المتولد…. بشماره شناسنامه…… المقیم مدینه…….
والمنکوحه به اذنها ورضائتها وعصمتها وعفوتها وپناها بالغا وحی المسات بانوی باکره رشیده …… …. بنت
صدق….. المتولد….. به شماره شناسنامه……المقیم مدینه … به مهریه المعلوم القدر وصداق ……..سکه مبارکه
جمهوری اسلامی ایران رایج درخزانه کشور یک جلد کلام اله مجید به منزله صداقت زندگی یک شاخه نبات
سبز به منزله خرمی زندگی یک عددآینه روشن به منزله روشنی زندگی که زوجه ازمال زوج خود عندالمطالبه
دریافت بنماید.الوکیل فی مجانب طرفین زوج وزوجه مقدس القاب وفهام جناب اخوندعاقل وعاقد وفصیح الکلام
درکلام اله مجید درهر بلادی از مسلمین که بوده باشد.ازن صحیح وشرعی اززبان طرفین به عرصه ظهور
رسیده راجمع دارد صیغه دائمی وقائمی مهر مذکور موافق شریعت غراءمصطفوی وملت بیضاء مرتضوی با
لفظ گهر بار خود جاری فرموده.

*****

شروع با آیاتی از قرآن برای تبرک؛ مثلا: ومن ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازوجا لتسکونو الیها و جعل بینکم موده و رحمه/ یکی از آیات لطف الهی آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی آفرید که در بر او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی برقرار فرمود. ( آیه ۲۱-سوره روم)

و حالا متن اصلی صورتجلسه بله برون:

بنام آنکه میثاق را آفرید؛ و نهال عشق و محبت را در وجود انسانها کاشت؛ و آن را از دریای رحمت و لطف و مهربانی خود سیراب نمود خدایا ما را یاری ده تا آغاز کنیم زندگی را و با هم یکی شدن را، و پرواز دهیم پیوستگی را همچون پروانه در پیله؛ پیله ای به نام زندگی. از این رهگذر شرایط پیوند و شکوفایی غنچه های گلستان زندگیمان:

آقای…………………….

و دوشیزه…………………

را در بوستان حضرت احدیت بدین قرار مقرر میداریم:

۱- یک جلد کلام الله مجید

۲- چند شاخه نبات و آینه و شمعدان و

۳-… (همه تواف ها یک به یک اینجا نوشته می شوند)

امضاء داماد

امضاء عروس

گواهان خانواده داماد

گواهان خانواده عروس

*****

خدایا ما را یاری ده تا در زیباترین روز هستی آغاز کنیم یکی شدن را و پرواز دهیم پیوستگی را همچون دو پروانه در یک پیله
اینک مقدمات پیوند مقدس آقای … و دوشیزه …که تبسـم گلها و لحظه های روییدن را نوید می دهد مقدر می داریم،با استعانت از درگاه الهی و با آرزوی بهتـرین ها برای عزیزانمان؛
مِهـر را ممهور می کنیم به یک جلد کلام حق،تجلی مهرشان در یک جام آینـه و گواه روشن زندگیشان یک جفت شمعدان.
شیرینی زندگیشان مطعم به ۱۴ شاخه نبـات و گلستان زندگیشان مـزین به ۳۱۳ شاخه گل مریم
به رسم روزگار یک سرویس طلا و جواهـر،به خواست ماه داماد ۱۱۴ شاخه گل لاله و یک سفرحج و به مهـر سنت نبوی۱۱۰ عددسکه طلا تمام بهار. با آرزوی آنکه عرششان عشق، فرششان خوشبختی و ذکر لبانشان یا علی باشد

*****

حال که با انواع متن دفتر بله برون آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم از جدیدترین ایده ها برای تزیین دفتر بله برون نیز دیدن نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای مراسم بله برون یا جشن نامزدی داشته باشید.

متن دفتر بله برون مدل دفتر برای بله برون تزیین دفتر برای بله برون مدل دفتر بله برون متن ادبی برای صورت جلسه عروس تزیینات دفتر بله برون مدل دفتر برای شب بله برون عروس متن دفتر نامزدی و بله برون متن زیبا برای صورت عروس متن برای دفتر بله برون تزیین دفتر برای صورت عروس تزیین دفتر و خودکار بله برون تزیینات دفتر بله برون

امیدواریم توانسته باشید متن دفتر بله برون مناسب و زیبایی انتخاب نمایید. شما تازه عروس های عزیز و گرامی می توانید با کلیک بر روی جهیزیه عروس از دیگر ایده ها در رابطه با تزیینات مربوط به مراسم خواستگاری تا بعد از ازدواج دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید