طرز تهیه حلوا لبو خوشمزه و ایده هایی برای تزیین حلوا لبو

0

حلوای لبو یکی از حلواهای بسیار خوشمزه است که اغلب در فصل پاییز و زمستان تهیه می شود، این حلوا دارای رنگی زیبا و ظاهری دلنشین است که مطمئنا می تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها و مراسم مختلف باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه حلوا لبو را ارائه دهیم که امیدواریم با استفاده از این دستور پخت اقدام به تهیه حلوای لبو نمایید و طعم و مزه بی نظیر این حلوا را تجربه نمایید.

حلوا لبو همچون حلوا شیر و حلوا هویج از جمله حلواهای مشهور و پرطرفدار است که به راحتی نیز تهیه می گردد. این نوع حلوا به دلیل رنگ سرخ به خصوصی که دارد اغلب مورد توجه قرار می گیرد، البته طعم و مزه خاص آن نیز در محبوبیتش بی تاثیر نبوده است. اگر تاکنون پخت حلوای لبو را تجربه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را ز دست ندهید و با استفاده از آموزش ارائه شده طرز تهیه حلوا لبو که در ادامه معرفی می نماییم اقدام به پخت این حلوای بی نظیر نمایید.

طرز پخت حلوا لبو

مواد لازم برای پخت حلوا لبو :

  • آرد: یک پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • لبو پوره شده : یک پیمانه
  • کره : ۵۰ گرم
  • روغن : نصف پیمانه
  • آب یا آب لبو  : نصف پیمانه
  • گلاب : نصف پیمانه

طرز تهیه حلوا لبو خوش رنگ و خوش طعم :

برای شروع پخت حلوا لبو، ابتدا چغندرها را همانگونه که قبلا در طرز تهیه لبو گفتیم، بپزید. البته توجه داشته باشید که برای پخت لبوها نباید از شکر استفاده کنید. بعد از پخت آنها را میکس نمایید.

پختن حلوای لبو

بعد از میکس کردن لبوها، شکر، آب، هل و گلاب را به لبوهای میکس شده اضافه نمایید و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شکر آب شود و در بقیه مواد حل گردد.

حال آرد را الک نموده و در ماهیتابه تفت دهید. برای اینکه حلوا لبو خوشرنگی داشته باشید نباید آرد را بیش از حد تفت دهید. سپس کره را اضافه نموده و بعد روغن را به صورت مرحله به مرحله اضافه کنید و هر جا که حس کردید آرد روان شده است، دست نگه دارید.

 

طرز تهیه حلوا لبو تفت دادن آرد برای حلو

 شربت لبو و شکر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آب حلوا کشیده شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسب بکشید.

طرز تهیه حلوا با لبو

تزیین حلوا لبو :

حال که با روشی ساده برای پختن حلوای لبو آشنا شدید تصاویر و ایده هایی برای تزیین حلوای لبو را نیز اراده می دهیم که این عکس های بسیار زیبا می توانند الگویی برای تزیینات شما عزیزان باشند.

تزیین حلوا لبو طرز تهیه حلوا لبو پخت حلوا با لبو تزیین حلوا لبو مجلسیدستور پخت حلوا لبو

ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم حتما از دستور ارائه شده در زمینه طرز تهیه حلوا لبو که در این مطلب ارائه دادیم استفاده نمایید و این حلوای خوشمزه را بپزید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش ها و دستورات امتحان شده و عالی نیز دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید