با این روش ها کدو حلوایی خوشمزه و خوش رنگی برای شب یلدا بپزید

0

کدو حلوایی یا کدو تنبل یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات محسوب می گردد که می تواند انتخاب مناسبی به عنوان میان وعده باشد. کدو حلوایی یکی از تنقلات محبوب در شب یلدا نیز می باشد که اغلب ما بارها پخت آن را برای شب یلدا تجربه نموده ایم، با این حال مطمئنا آشنایی با روش های متفاوت در رابطه با طرز تهیه کدو حلوایی برای همه ما جذاب خواهد بود. پس همراه ما باشید و نهایت استفاده را از دستورات ارائه شده در این زمینه ببرید.

همانطور که در طرز تهیه لبو نیز گفتیم، لبو و کدو حلوایی را می توان با دو روش متفاوت یعنی پخت در قابلمه و یا فر تهیه نمایید که نتیجه هر دو عالی و بی نظیر است. از این رو در این مطلب هر دو روش در رابطه با طرز تهیه کدو حلوایی را ارائه می دهیم که با استفاده از این روش ها می توانید کدو حلوایی های خوشمزه ایی بپزید.

طرز تهیه کدو حلوایی در فر

طرز تهیه کدو حلوایی در فر :

ابتدا کدو حلوایی را به خوبی بشویید و سپس آن را با چاقوی نیز تکه کنید و دانه های آن را کامل خارج کنید، کدو حلوایی را به ابعاد دلخواه تکه کنید. توجه داشته باشید که نباید پوست کدو را بگیرید.

طرز تهیه کدو شب یلدا

حال فر را روی ۲۰۰ درجه قرار دهید تا کاملا داغ شود. روی برش های کدو حلوایی کمی روغن زیتون بزنید به دلخواه مقداری شکر بپاشید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کدوها را روی آن قرار دهید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان لازم است تا کدوها بپزند. بعد از گذشت این مدت کدوها را از فر خارج نموده و بعد از سرد شدن نوش جان کنید.

طرز تهیه کدو تنبل

پخت کدو حلوایی در قابلمه

همانند مرحله قبل کدو را شسته و بعد از خارج کردن تخم هایش، آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.

طرز تهیه کدو حلوایی

کدوهای خرد شده را درون قابلمه مناسبی قرار دهید، یک لیوان آب را با مقداری شکر مخلوط کنید و روی کدوها بریزید و اجازه دهید کدوها با حرارت ملایم بپزند. توجه داشته باشید که نیازی به آب زیاد نیست و دیگر اینکه بعد از پخت کدوها نباید خیلی نرم شوند زیرا نرم شدن بیش از حد باعث متلاشی شدن کدو حلوایی می شود.

پختن کدو حلواییکدو شب یلدا

با دو روش ساده و آسان در رابطه با طرز تهیه حلوا کدویی آشنا شدید که هر دو نتیجه ایی رضایت بخش و عالی دارند. ضمن اینکه امیدواریم از این دستورات لذت برده باشید از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی هنر در خانه از دیگر دستورات امتحان شده دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید