انواع درب ضد سرقت

0

درب های ضد سرقت به مدل های مختلف تقسیم بندی می شوند. درب های ضد سرقت ایرانی ، چینی و ترک جز عمده خرید و فروش درب های ضد سرقت در بازار ایران می باشند. البته باید بیان شود درب ضد سرقت به چندین نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که این نوع تقسیم بندی بر اساس طراحی ظاهری درب های ضد سرقت می باشد. و اختلاف قیمت در ضد سرقت نیز بر همین اساس می باشد.

به طور مثال درب ضد سرقت سوپر برجسته به دلیل مصرف زیاد متربال برای طراحی قاب های فوق برجسته قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر درب های ضد سرقت دارد. در بعضی از این موارد میزان برجستگی درب ضد سرقت به ۱۰ سانتی متر می رسد. نوع رویه درب ضد سرقت بر دو نوع می باشد اولین نوع MDF با روکش PVC می باشد که دارای تنوع و رال رنگ بیشتر از ۳۰ نمونه می باشد. و نوع دیگر درب های ضد سرقت MDF با روکش چوب طبیعی راش و ملچ می باشد که رنگ های چوبی پلی استری برای این نوع روکش ها برای درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر دسته بندی درب ضد سرقت بر اساس میزان امنیت درب ضد سرقت می باشد.

 عکس درب ضد سرقت

به طوری کلی می توان انواع درب ضد سرقت را بر مبنای تولید داخل و خارجی تقسیم بندی کرد. البته باید بیان شود که انواع درب های ضدسرقت تولیدات داخلی را نمی توان کاملا ایرانی قلمداد کرد به دلیل اینکه حجم بالایی از مواد خام و حتی خط تولید از کشورهایی مانند ترکیه خریداری می شود. و به اصطلاح محصول درب های ضد سرقت تولید مشترک ایران و ترک نام گذاری می شود. واردات بسیاری از مواد اولیه برای خط تولید کارخانه درب ضد سرقت از کشور ترک صورت می گیرد. بهترین قفل ها نیز از همین کشور وارد ایران می شود و در بازار ایران به صورت برند تبدیل شده اند.

درب ضد سرقت ترک

نحوه ی قیمت گذاری درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت بر مبنای عوامل و پارامترهای مختلفی تعیین می شود. اولین عامل در نرخ گذاری قیمت درب ضد سرقت ضخامت فلز مورد استفاده در درب های ضد سرقت تولید شده در کارخانجات ایران و خارج می باشد. بطور مثال درب ضد سرقت درسام دارای چهارچوب و اسکلت بندی فلزی داخلی می باشد که ضخامت ورق های فلزی مورد استفاده در چهارچوب ۱٫۵ میلی متر می باشد. در ساختار درب ضد سرقت ضخامت چهارچوب و شاسی کشی فلزی داخل لنگه درب نیز عامل دیگر تاثیرگذاربر قیمت درب ضد سرقت می باشد. ضخامت درب ، کیفیت و نوع یرآق آلات مصرفی در داخل و روی درب ضد سرقت پارامتر دیگر متاثر در قیمت درب ضد سرقت می باشد. به طور مثال قیمت درب ضد سرقت با قفل های مولتی سیستم چهارده زبانه ترک بیشتر از قفل های هفت زبانه می باشد. بعضی از مشتریان تمایل دارند که از قفل های شب بند و روزبند نیز استفاده کنند که در ابتدا باید بیان شود که تولید این نوع درب های دست کم نیاز به دو هفته زمان برای تولید دارد و از طرف دیگر این نوع اکسسوری های دارای اضافه بها نیز می باشند. در برخی از پروژه ها کارفرما علاوه بر هزینه های خرید درب باید هزینه های دیگری نیز پرداخت کند. از جمله ی این موارد هزینه های حمل و نصب می باشد. معمولا شرکت ها هزینه های نصب اعلامی خود را تا پای پروژه می دانند و تعهدی در قبال ارسال و حمل درب به طبقات ندارند. مشتریان در هنگام قرارداد حتما باید منظور از حمل را از فروشنده جویا شوند که آیا این هزینه منظور هزینه حمل تا پروژه و حمل به طبقات است یا نه فقط هزینه تحویل سر پروژه بدون حمل به طبقات می باشد.

درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت متناسب با نوع فلز و نوع ورق و ضخامت ورقی که در داخل درب و چهارچوب فلزی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. بطور مثال قیمت درب ضد سرقت چینی به دلیل استفاده از ورق های هفت دهم میل قیمت بسیار پایین دارند. در برخی موارد هنگام نصب به دلیل ضخامت ورق بسیار پایین در هنگام جوشکاری ورق ذوب می شود. درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک به دلیل اینکه دارای ورق های فلزی با ضخامت های ۱٫۵ و ۱٫۲۵ میلی متر می باشند هم قیمت درب ضد سرقت بالاتری دارند و هم کیفیت بالاتر و مقاومت بالاتری در مقابل دیلم اندازی سارقان دارند. از طرف دیگر نوع چهارچوب فلزی، ضخامت چهارچوب فلزی درب ضد سرقت و نوع کلاف کشی داخلی در ضد سرقت از عوامل تاثیرگذار در قیمت درب ضد سرقت می باشد. از طرف دیگر باید توجه داشت که یرآق آلاتی مانند قفل چنگکی ، قفل اتوماتیک ، قفل های مولتی سیستم و پین های پشت لولا و دورآلومینیوم می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر گذار باشند. علاوه بر هزینه های قیمت درب ضد سرقت ، در پروژه های بازسازی و تعویض درب قدیمی با درب جدید قیمت درب ضد سرقت به همراه نصب بالاتر می شود. کندن آکاردئون و سنک کف یا در موارد فرز و جداکردن چهارچوب قدیمی می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر گذار باشد.

قیمت درب ضد سرقت

استفاده از قفل های هفته و چهارده زبانه و استفاده از پیم های گاو صندقی با تعداد ۳ و ۵ و ۷ زبانه از دیگر مشخصه های درب های ضد سرقت درسام می باشد. از دیگر اکسسوری های درب های ضد سرقت نیز می توان از انواع مختلف درکوب و دستگیره و اضافه کردن شب بند به درب و همچنین وجود پاشنه و نیم پاشنه به درب اشاره کرد. چهارچوب درب های ضد سرقت درسام نیز به دو نوع کشویی و ساده تقسیم می شوند که برای ساختمان هایی که لقار متفاوت دارند می توانیم از چهارچوب کشویی استفاده کنیم. عرض چهارچوب درب های ضد سرقت درسام ۱۸ سانتی متر می باشد که این عدد در کاخانجات ایرانی مرسوم می باشد. یک تیپ از درب های ضد سرقت درسام قابلیت نصب بر روی چهارچوب فلزی معمولی را دارد که برای کسانی که تمایل به نصب درب های ضد سرقت بدون تخریب چهارچوب را دارند و از تخریب چهارچوب فلزی ابا دارند. بر روی چهارچوب نیز روکوب و تاج می تواند مورد استفاده قرار گیرد که روکوب و تاج از جنس خود رویه درب های می باشد و MDF روکش PVC می باشد. نوع روکوب نیز به دو نوع روکوب کشویی و ساده پیچی تقسیم می شود که نوع کشویی روکوب نصب راحتی دارد. نصب درب های ضد سرقت نیز توسط جوشکاری بر روی فریم انتظار انجام می شود. درب ضد سرقت ترک دارای ویژگی های خاصی نسبت به درب های تولید داخلی ایران می باشد. رویه های با کیفیت بالای درب ضد سرقت ترک مشخصه اصلی و بارز این نوع درب ها می باشد. درب ضد سرقت ترک به دو صورت پک وارداتی از ترکیه و مونتاژ ایران تولید می شود. در حقیقت درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران با وارداتی از ترکیه دارای اختلاف قیمت چشمگیری می باشند.

منبع : درسام

اشتراک گذاری

یک نظر دهید