دوخت دستگیره آشپزخانه عروس با طرحی زیبا و شیک

0

آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه یکی از آموزش های بسیار مفید و کاربردی است که اغلب افراد خصوصا بانوان علاقه زیادی به انجام آن دارند و ترجیح می دهند با استفاده از این آموزش اقدام به دوختن دستگیره های زیبا برای آشپزخانه نمایند. اگر شما نیز چنین قصدی دارید در این مطلب همراه ما باشید و از آموزش مرحله به مرحله دوخت دستگیره برای آشپزخانه دیدن نمایید.

آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه با پارچه نخی :

دستگیره های دو طرفه که اغلب برای گرفتن راحت تر قابلمه مورد استفاده قرار می گیرند، دو جیب یا مکان برای گرفتن دست ها دارند. این مدل دستگیره آشپزخانه از پرکاربردترین مدل ها می باشد. دوخت دستگیره آشپزخانه به راحتی انجام می گیرد با این حال استفاده از آموزش دوخت دستگیره با روشی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید دستگیره های زیبایی برای آشپزخانه و همچنین جهیزیه عروس بدوزید.

دوخت دستگیره برای آشپزخانه

قبل از شروع به دوخت وسایل زیر را آماده نموده و سپس اقدام به دوختن دستگیره ایی زیبا برای آشپزخانه نمایید.

  • پارچه نخی در طرح و رنگ دلخواه
  • نوار اریب نخی ۳ سانتی
  • پشم شیشه یا پنبه نسوز

برای دوخت قسمت اصلی دستگیره به دو تکه از پارچه طرح دار و دو تکه پشم شیشه به اندازه ۲۰ در ۶۰ نیاز داریم. برای قسمت جیب های دستگیره به چهار تکه پارچه نخی در اندازه ۱۶ در ۲۰ و دو تکه پشم شیشه با همین ابعاد نیاز داریم.

دوختن دستگیره با پارچه

لبه های همه تکه های پارچه را به صورت نیم دایره و یا هلالی برش بزنید.

دوخت دستگیره ساده آشپزخانهآموزش دوختن دستگیره

حال به سراغ پارچه هایی با ابعاد بزرگتر بروید و پشم شیشه ها را بین پارچه ها قرار دهید. آن را با سوزن ته گرد فیکس نمایید و سپس دوخت های موازی با فاصله سه سانتی متر بزنید.

آموزش دوختن دستگیرهدوخت دستگیره آشپزخانهآموزش دوختن دستگیره آشپزخانه جدید

برای قسمت جیب دو تکه از پارچه های کوچکتر را روی هم قرار داده و بین آنها یک لایه پشم شیشه بگذارید.

دوخت دستگیره آشپزخانه عروس

دور تا دور آن را دوخته و قسمت بالای آن را نیز نوار اریب بدوزید. یکی از جیب های شما آماده است، جیب بعدی را نیز به همین ترتیب بدوزید.

دوخت دستیگره مدل جدید

حال جیب ها را رو دستگیره اصلی قرار دهید. توجه داشته باشید که باید قسمت های گرد روی هم منطبق شوند. حال اقدام به دوخت این جیب ها به دستگیره اصلی نمایید.

مراحل دوخت دستگیره سادهآموزش دوختن دستگیره

کار دوخت دستگیره شما به پایان رسیده است، فقط کافیست دور تا دور آن را نوار اریب بدوزید و آن را تکمیل کنید.

دوختن دستیگره برای آشپزخانهدوخت دستگیره آشپزخانه

امیدواریم دوخت دستگیره آشپزخانه با روشی که مطرح نمودیم برای شما عزیزان نیز جذاب بوده باشد. شما دوستان علاقه مند می توانید با کلیک بر روی سرویس آشپزخانه مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مرتبط و همچنین مدل های مختلف دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید