عروسک سازی با پارچه با روشی ساده و آسان

0

عروسک سازی یکی از هنرهای بسیار جالب و دوست داشتنی است که تنوع بسیار بالایی نیز دارد، همانگونه که می دانید می توان با استفاده از نمد، فوم، پولیش، خز و انواع مختلف پارچه اقدام به عروسک سازی نموده و جالب ترین عروسک ها را ساخت. برای ساخت عروسک نیاز به کمی دقت و خلاقیت دارید، در ادامه روشی ساده برای عروسک سازی با پارچه را معرفی می نماییم که می تواند آموزشی کامل و جذاب برای شما عزیزان باشد.

آموزش مرحله به مرحله عروسک سازی با پارچه :

عروسک سازی با پارچه به راحتی انجام می گیرد، تنها کافیست پارچه مناسبی انتخاب نمایید و سپس الگوی مورد نظر را رو آن بکشید و شروع به ساختن عروسک نمایید. اولین اقدام برای ساخت عروسک کشیدن الگوی آن است، بدین منظور مطابق تصویر زیر الگوی بدن را متصل به پاها و الگوی دست را به صورت جداگانه در سایز دلخواه روی کاغذ بکشید.

عروسک سازی با پارچه

الگوی کشیده شده را روی پارچه مورد نظر منتقل نمایید و برش بزنید. از الگوی دست چهار تا و از الگوی بدن و پاها دو عدد تهیه نمایید.

ساخت عروسک های پارچه ایعروسک پارچه ای زیبا

حال الگوها را روی هم قرار داده و اقدام به اتصال آنها نمایید و سپس داخل بدن عروسک ها را با پشم شیشه یا پنبه پر کنید.

عروسک سازی با پارچه

الگوی سر را روی پارچه بکشید. بعد است تکه ایی نیز به عنوان گردن در ادامه سر در نظر بگیرد تا نقطه اتصال سر به بدن عروسک و دست ها باشد. سپس به دلخواه برای عروسک چشم و ابرو قرار دهید و آن را پشم شیشه پر کنید. سپس دست ها را به آن متصل کنید.

عروسک پارچه ای زیبا

حال به سراغ بدن و پاهای عروسک می رویم و آنها رابه سر متصل می کنیم.

عروسک دوزی

با کاموا مشکی یا قهوه ایی برای عروسک تان مو بزارید.

عروسک سازی با پارچه

حال با تکه پارچه های اضافه که در منزل دارید، اقدام به دوخت لباس عروسک نمایید و آن را تزیین کنید.

دوخت لباس عروسک

بدن عروسک را با لباس دوخته شده بپوشانید، در عکس زیر عروسک پارچه ایی تکمیل شده ما را ملاحظه می نمایید که می توانید عروسک جذابی برای دختر بچه ها باشد.

مدل عروسک پارچه ای دست ساز

مشاهده نمودید که به راحتی می توانید اقدام به عروسک سازی با پارچه های مختلف نمایید و از این طریق عروسک های زیبا و بامزه ایی داشته باشید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی عروسک سازی از دیگر آموزش های جالب و دیدنی و همچنین مدل های جدید انواع عروسک دست ساز و زیبا آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید