طرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین و شیر با طعمی عالی و بی نظیر

0

دسر زعفرانی یکی از پرطرفدارترین دسرهاست که می توان برای دورهمی ها و مهماتی ها آن را تهیه نمود، این دسر خوشمزه و کم هزینه را می توان در مدت زمانی کوتاه و به سادگی تهیه کرد و از طعم و مزه عالی آن لذت برد. اگر شما نیز قصه تهیه دسر زعفرانی با شیر را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با دستور امتحان شده و طرز تهیه دسر زعفرانی آشنا شوید و حتما ین دسر خوشمزه را تهیه نمایید.

دسر زعفرانی ساده که می توان آن را به عنوان دسر پاناکوتا زعفرانی نیز شناخت یکی از دسر های بسیار خوشمزه است که انتخاب مناسبی برای مهمانی ها محسوب می گردد. ما در مطالب گذشته به معرفی طرز تهیه دسر شکلاتی نیز پرداختیم که این آموزش مورد توجه علاقه مندان به دسر های خانگی قرار گرفت. حال قصد داریم طرز تهیه دسر زعفرانی را به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم که امیدواریم این دستور نیز برای شما عزیزان مفید باشد.

دسر زعفرانی قالبی

مواد لازم برای تهیه دسر زعفرانی

  • شیر : سه لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • پودر ژلاتین : ۴ قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم
  • گلاب : سه قاشق غذاخوری
  • زعفران : به مقدار دلخواه
  • آب سرد : نصف لیوان

طرز تهیه دسر زعفرانی ساده و خوشمزه :

برای تهیه دسر زعفرانی ابتدا شیر و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در شیر حل شود. (توجه داشته باشید که نیازی به جوشیدن شیر نیست و همین که شکر حل شود کافی است). سپس زعفران دم کرده را اضافه کنید. مقدار زعفران نیز بستگی به رنگ دسر شما دارد. در این مرحله گلاب را نیز اضافه نمایید، سپس قابلمه حاوی شیر را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه دسر با شیر و ژلاتینطرز تهیه دسر ساده زعفرانی

در ظرفی جداگانه ژلاتین و آب سرد را مخلوط نمایید و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به روش (بن ماری) حل شود و کاملا شفاف گردد سپس آن را به مایه شیر که حالا خنک شده است اضافه نمایید.

بن ماری کردن ژلاتینطرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین

حال خامه را اضافه نموده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مایه اصلی دسر ما آماده است، آن را در ظروف مناسب و یا قالب چرب شده بریزید و در یخچال قرار دهید تا بسته شود. زمان مورد نیاز برای آماده شده دسر به درجه یخچال شما بستگی دارد، اما حدودا بین دو تا چهار ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا سفت شود.

طرز تهیه دسر ساده با ژلاتیندسر زعفرانی خوشمزهدسر زعفرانی قالبی

تزیین دسر زعفرانی :

بعد از اطمینان از بسته شدن دسر، ان را از قالب خارج نمایید و با به تزیین آن بپردازید. در ادامه ایده هایی برای تزیین دسر زعفرانی را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند الگویی برای شما دوستان هنرمند باشند.

طرز تهیه دسر زعفرانی دسر زعفرانی خوشمزه دسر زعفرانی تهیه دسر با شیر و زعفران تزیین دسر زعفرانی

امیدواریم طرز تهیه دسر زعفرانی که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان عزیز و هنرمند قرار گرفته باشد. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه دسر از دیگر آموزش های کاربردی و مفید مجله هنر در خانه در رابطه با تهیه دسرهای خوشمزه و عالی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید