طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه با سس سفید

0

چیکن استراگانف غذای روسی خوشمزه ایی است که به راحتی نیز تهیه می شود، این غذای ساده و عالی می تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و دورهمی ها باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چیکن استراگانف خوش طعم را با روشی امتحان شده و عالی ارائه دهیم که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان نیز قرار خواهد گرفت. پس تا پایان همراه ما باشید و نهایت استفاده را از دستور پخت چیکن استراگانف روسی ببرید.

اغلب غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می شوند از جمله غذاهای محبوب می باشند که طرفداران زیادی نیز دارند، اینگونه غذاها تنوع بسیار بالایی دارند که از بین آنها می توان به ته چین مرغ، مرغ کنتاکی، پیتزا مرغ و قارچ، مرغ سوخاری، کیک مرغ و… اشاره نمود. یکی دیگر از غذاهای پرطرفداری که با مرغ تهیه می شود، چیکن استراگانف است. این غذای روسی در مدت زمانی کوتاه تهیه می شود و به دلیل استفاده از خامه و شیر در دستور پختش طعمی مطبوع عالی دارد. در ادامه به ارائه طرز تهیه چیکن استراگانف می پردازیم که امیدواریم از این دستور پخت نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه چیکن استراگانف

مواد لازم برای پخت چیکن استراگانف :

سینه مرغ : یک عدد

قارچ : ۱۰ عدد متوسط

سیب زمینی خلالی خرد شده : ۲ عدد

خامه : سه قاشق غذاخوری

شیر گرم : یک لیوان

کره : ۳۰ گرم

آرد سفید : یک قاشق غذاخوری

پیاز : یک عدد

نمک و فلفل : به مقدار دلخواه

طرز تهیه چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف اصل روسی :

برای پخت چیکن استراگانف ابتدا سینه مرغ را به صورت خلالی برش بزنید.

طرز تهیه غذا با مرغ و خامه

بعد پیازهای خلالی شده را کمی روغن تفت دهید.

سرخ کردن پیاز خلالی

سینه مرغ را اضافه نموده و همچنان تفت دهید.

تفت دادن سینه مرغ و پیاز خلالی

قارچ ها را خرد نموده و در ماهیتابه ای دیگر تفت دهید و اجازه دهید تا کاملا سرخ شوند.

تفت دادن قارچ خرد شده

قارچ های سرخ شده را به مواد اضافه نموده و بعد از مخلوط شدن، سس سفید را به مواد اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا یک دست شود. در این مرحله نمک و ادویه دلخواه را نیز اضافه کنید.

مراحل پخت چیکن استراگانف

سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید. نکته قابل توجه در این مرحله این است که زمانی که خامه را به مواد اضافه می کنید حتما باید شعله را خاموش نموده باشید.

دستور پخت چیکن استراگانف

حال سیب زمینی های خلالی را با روغن سرخ نموده و برای سرو چیکن استراگانف از آنها استفاده نمایید.

سیب زمینی سرخ شده برای چیکن استراگانفآموزش پختن چیکن استراگانف

چیکن استراگانف اغلب با نان سرو می گردد، اما می توان آن را با پاستا و یا حتی پلو نیز نوش جان نمود. برای تزیین چیکن استراگانف نیز می توان از سیب زمینی خلالی، گوجه فرنگی، جعفری و… استفاده نمود.

تزیین چیکن استراگانفچیکن استراگانف با سس سفید

طرز تهیه سس سفید برای چیکن استراگانف :

آرد را کمی تفت داده، قبل از تغییر رنگ آرد، کره را اضافه نموده و سپس شیر گرم را به آن بیافزایید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا جوش آید و سس ما آماده شود. توجه داشته باشید که استفاده از شیر گرم از گلوله شدن آرد جلوگیری می کند.

طرز تهیه سس سفید

ضمن اینکه امیدواریم دستوری که در رابطه با طرز تهیه چیکن استراگانف در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، از همه شما دوستان هنرمند دعوت می نماییم برای مشاهده دیگر دستورات امتحان شده و عالی بر روی آشپزی مجله هنر در خانه کلیک نموده و از بهترین و کاملترین دستورات نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید