طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی و خوشمزه و ایده های تزیین لوبیا پلو

0

لوبیا پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و خوش پخت است که به راحت نیز تهیه می گردد و طرفداران بسیار زیادی دارد، در این مطلب قصد داریم طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده را که یکی از ایج ترین روش ها برای پخت این غذا است معرفی نماییم. پس تا پایان همراه ما باشید و از این دستور عالی و امتحان شده نهایت استفاده را ببرید.

در مطالب قبل مجله هنر در خانه به معرفی دستورات امتحان شده برای طرز تهیه ته چین مرغ و همچنین طرز تهیه آلبالو پلو پرداختیم که خوشبختانه مورد توجه شما دوستان علاقه مند قرار گرفت. در این مطلب قصد داریم به آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو بپردازیم که این دستور نیز از جمله دستورات امتحان شده و بسیار عالی محسوب می گردد که با تکیه بر آن می توان اقدام به پخت لوبیا پلویی خوشمزه و مجلسی نمود.

آموزش پخت لوبیا پلو

مواد لازم برای پخت لوبیا پلو برای ۵ نفر

  • لوبیا سبز : نیم کیلو
  • برنج : یک کیلو
  • پیاز : یک عدد بزرگ
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی : ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن : ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به مقدار دلخواه

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

برای شروع پخت لوبیا پلو ابتدا لوبیا ها را شسته و خرد نمایید. سپس آنها را با نصف قاشق روغن تفت دهید و بعد از اینکه آب انداخت اجازه دهید کمی بپزد و نرم شود.

طرز تهیه لوبیا پلو

حال در ظرفی جداگانه پیازها را خرد نموده و با مقداری روغن و گوشت چرخ کرده تفت دهید تا گوشت بپزد.

تفت دادن گوشت چرخ شده با پیاز

ادویه و رب را اضافه کنید و هم بزنید، سپس لوبیاهای بخار پز شده را نیز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد کاملا بپزند و به خورد هم بروند.

لوبیا پلو مجلسی

در این مرحله به سراغ برنج که از چند ساعت قبل خیسانده ایم می رویم. برنج را در آب در حا جوش ریخته و اجازه بدهید همچون برنج ساده بپزد و سپس آبکش نمایید. سپس برنج را به صورت لایه لایه در قابلمه ریخته و بین آن از مواد لوبیا پلو که قبلا آماده کرده اید بریزید و سپس دم کنی را روی درب قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا برنج دم بکشد.

پخت لوبیا پلو

بعد از بیست دقیقه لوبیا پلو ما آماده است، آن را در دیس کشیده و در کنار خانواده نوش جان فرمایید.

پخت لوبیا پلو

عکس های تزیین لوبیا پلو

حال که با یکی از بهترین روش ها برای پخت لوبیا پلو آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم تصاویر زیر را نیز مشاهده نمایید و با الگوبرداری از این مدل های زیبا به تزیین لوبیا پلو بپردازید. همانگونه که می دانید تزیین غذا بسیار مهم است و نقش مثبتی در افزایش اشتها و همچنین زیبایی سفره دارد.

آموزش لوبیا پلو مجلسیتزیین زیبای لوبیا پلو

مراحل پختن لوبیا پلوتزیین لوبیا پلو برای مجلس

آموزش پختن لوبیا پلوتزیین زیبای لوبیا پلو

لوبیا پلو با گوشتتزیین دیس لوبیا پلو

تزیین لوبیا پلو قالبیلوبیا پلو قالبی

آموزش پخت لوبیا پلوتزیین زیبای لوبیا پلو برای مهمانی

پختن لوبیا پلوتزیین لوبیا پلو جدید و شیک

امیدواریم طرز تهیه لوبیا پلو و عکس های تزیین این غذای خوشمزه که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان هنرمند قرار گرفته باشد، از همه شما عزیزان علاقه مند دعوت می نماییم برای مشاهده آموزش های بیشتر و اطلاع از دستورات امتحان شده و عالی بر روی آشپزی مجله هنر در خانه کلیک نموده و از جدیدترین و به روزترین مطالب منتشر شده نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید