طرز تهیه حلوا هویج خوشرنگ و عالی و ایده هایی برای تزیین حلوای هویج

0

حلوا هویج را می توان یکی از خوشمزه ترین حلواها دانست که به راحتی نیز در منزل تهیه می گردد و می تواند انتخاب مناسبی برای مجالس و یا به عنوان عصرانه باشد. پخت حلوا هویج بسیار آسان است و به شکل های مختلف می توان آن را تزیین و سرو نمود. این نوع حلوا اغلب مورد توجه کودکان نیز قرار می گیرد. اگر شما نیز تمایل به تهیه و پخت این حلوای خوشمزه را دارید تا پایان همراه ما باشید و از دستور ارائه شده برای طرز تهیه حلوا هویج نهایت استفاده را ببرید.

حلوا را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین دسرها شناخت که اغلب افراد تمایل دارند نحوه پخت آن را یاد بگیرند. در مطالب قبلی به ارائه طرز تهیه حلوا پرداختیم و شما دوستان همیشگی را با یکی از بهترین روش ها برای پختن حلوا مجلسی آشنا نمودیم، در این مطلب قصد داریم به ارائه طرز تهیه حلوا هویج بپردازیم که امیدواریم این دستور نیز مورد توجه و استقبال شما دوستان هنرمند قرار بگیرد.

طرز تهیه حلوا هویج

مواد لازم برای پخت حلوا هویج :

  • آرد : یک پیمانه
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • هویج رسیده : نیم کیلو
  • شکر : دو پیمانه
  • گلاب : نصف پیمانه
  • زعفران دم کرده : سه یا چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا هویج :

برای پخت حلوا هویج ابتدا هویج ها را پوست گرفته و بخار پز و یا آب پز کنید. حال هویج های پخته شده را پوره کنید، به صورتی که کاملا له شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه برای پوره کردن هویج ها از رنده استفاده نکنید. هدف میکس و له شدن هویج ها است.

هویج برای حلواپوره کردن هویج برای حلوا

حال آرد را با روغن در ماهیتابه تفلون تفت دهید. زمان مورد نیاز برای تفت دادن ده تا پانزده دقیقه است، اما توجه کنید که آرد نباید تغییر رنگ دهد.

مراحل پخت حلواپختن حلوا هویج

بعد از گذشت این زمان هویج ها و دیگر مواد را داخل ماهیتابه بریزید وبه صورت دورانی هم بزنید تا یکدست شود. مایه حلوا شما ابتدا تا حدودی شل است اما بعد از چند دقیقه خودش را می گیرد و تقریبا وسط ظرف جمع می شود. در این مرحله حلوا هویج ما آماده است.

طرز تهیه حلوا با هویجآموزش حلوای هویج خوشمزه

تزیین حلوا هویج :

برای تزیین حلوا هویج می توانید از روش هایی که قبلا در تزیین حلوا معرفی نمودیم استفاده کنید و زیبایی خاصی به دیس حلوا ببخشید.

آموزش پخت حلوا هویجطرز تهیه حلوا هویج

علاوه بر این می توانید مقداری حلوا را به کمک انگشتان به شکل هویج های کوچک درآورده و از این طریق تزیین زیبا و دلچسبی داشته باشید. تصاویر زیر می توانند برای تزیین حلوا به شما کمک کنند.

تزیین حلوا هویجپخت حلوا با هویجپخت حلوای هویج پخت حلوا با هویج

امیدواریم آموزش ارائه شده طرز تهیه حلوا هویج مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با استفاده از این آموزش حلوای دلخواه و خوشمزه ایی را تهیه نموده و در کنار عزیزانتان نوش جان فرمایید. از شما دوستان هنرمند دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات بیشتر و متنوع تر بر روی آشپزی هنر در خانه کلیک نموده و از جدیدترین مطالب منتشر شده و دستورات امتحان شده دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید