آموزش نقاشی نقطه ای روی سفال + مدل های نقاشی نقطه ای

0

نقاشی نقطه ای یکی از سبک های نقاشی پرطرفدار و زیبا است که به سادگی انجام می گیرد و با کمی دقت و بدون هیچ تجربه ایی می توان نقاشی های زیبایی با این سبک کشید. امروز قصد داریم به ارائه آموزش نقاشی نقطه ای روی سفال بپردازیم که مطمئنا مورد توجه علاقه مندان به این نوع نقاشی قرار می گیرد و با استفاده از این آموزش می توان سفالی های ساده و معمولی را تبدیل به ظروف سفالی شیک و زیبای تزیینی نمود. در ادامه همراه ما باشید و از آموزش و مدل های ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

نقاشی نقطه ای روی سفال یکی از سبک های نقاشی پر طرفدار است که به راحتی نیز انجام می گیرد، در نقاشی نقطه ای، طرح اصلی با کنار هم قرار گرفتند نقطه ها تشکیل می شود و زیبایی و جذابیت خاصی دارد. در مباحث قبل با چگونگی نقاشی روی سفال با گواش و رنگ اکریلیک آشنا شدید، در ادامه نیز می توانید آموزش نقاشی نقطه ای بر روی سفال های مختلف را ملاحظه نمایید.

مدل نقاشی نقطه ای

مراحل انجام نقاشی نقطه ای روی سفال :

برای نقاشی نقطه ای بر روی ظروف سفالی مختلف نیازمند وسایل زیر هستید که بعد از فراهم آوردن آنها می توانید شروع به نقاشی نمایید.

  • لاینر یا دورگیر : در رنگ های دلخواه
  • رنگ اکریلیلک یا گواش : برای زمینه اصلی سفال
  • قلم مو : در سایز مناسب برای رنگ آمیزی
  • مداد، قیچی، خط کش و سایر ابزار ها برای انجام نقاشی

نقاشی نقطه ای روی ظروف سفالی

برای شروع، سطح سفال مورد نظر را با سمباده نرم یکدست نمایید و سپس با دستمال گرد و خاک روی آن را بگیرید و سفال را تمیز کنید. حال با استفاده از رنگ اکریلیک و قلم مو سطح کلی سفال را رنگ آمیزی کنید. (در اینجا از رنگ سیاه استفاده شده است) بعد از خشک شدن رنگ، طرح دلخواه را با مداد روی سطح سفال بکشید. بهتر است از قسمت پایین کار شروع کنید.

نقاشی روی سفالنقاشی نقطه ای روی ظرف های سفالی

طرح را به طور کامل روی سفال بکشید، برای قسمت هایی که قصد دارید از نقاط بیشتر یا درشت تر استفاده نمایید، خطوط را پر رنگ تر بکشید.

کشیدن نقاشی نقطه ای

حال به سراغ لاینر یا دور گیر رفته و روی خطوط را با نقطه های کوچک و کنار هم بپوشانید. توجه داشته باشید که رعایت فاصله بین نقاط و همچنین اندازه نقطه ها، نقش بسیار مهمی در زیبایی نقاشی شما خواهد داشت. پس برای نتیجه گیری بهتر می توانید قبل از شروع به کار، نقطه گذاری را بر روی تکه ایی مقوا انجام دهید و سپس اقدام به نقاشی روی سفال اصلی نمایید.

آموزش نقاشی نقطه ای زیبا و شیکآموزش نقاشی نقطه ای

نقاشی ما تکمیل شد، بعد از اطمینان از خشک شدن دورگیر ها، می توانید روی کار را با اسپری کیلر یا اسپری براق کننده بپوشانید. با این کار علاوه بر زیبایی بخشیدن به نقاشی، به استحکام آن نیز کمک خواهید کرد.

نقاشی نطقه ای روی گلدان سفالی

 

مدل نقاشی نقطه ای روی ظروف سفالی :

حال که با چگونگی نقاشی نقطه ای آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم از انواع مدل نقاشی روی سفال که با این روش انجام شده اند دیدن نموده و با الگوبرداری از آنها زیباترین نقاشی ها را بر روی سفال های متنوع بکشید.

  نقاشی نقظه ای روی بشقاب سفالی مدل نقاشی نقطه ای نقاشی روی قندان سفالی نقاشی نقطه ای روی ظروف سفالی نقاشی نقطه ای روی سفال مراحل نقاشی نقطه ای نقاشی روی بشقاب سفالینقاشی نقطه ای روی سفال

آنچه که ملاحظه نمودید یکی از بهترین روش ها برای نقاشی نقطه ای روی سفال است، شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید برای مشاهده آموزش های متنوع و همچنین آشنایی با دیگر مدل ها و ایده ها، بر روی نقاشی روی سفال کلیک نمایید و از جدیدترین مطالب منتشر شده نهایت استفاده ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید