طرز تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ با دستوری امتحان شده و عالی

0

گراتن سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد، این غذا به راحتی تهیه می شود و از جمله غذاهای محبوب کودکان نیز محسوب می گردد. از این رو در این مطلب طرز تهیه گراتن سیب زمینی را ارائه می دهیم که دارای دستور پختی آسان و راحت است. پس تا پایان همراه ما باشید و از این دستور غذای عالی و بی نظیر نهایت استفاده را ببرید.

در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه سالاد الویه و همچنین طرز تهیه ته چین مرغ پرداختیم که مورد توجه شما دوستان علاقه مند قرار گرفت. در این مطلب به معرفی دستور پخت غذایی عالی با سیب زمینی می پردازیم که امیدواریم این دستور نیز با استقبال شما عزیزان روبرو شود. در ادامه همراه ما باشید و از طرز تهیه گراتن سیب زمینی نهایت استفاده را ببرید.

پخت گراتن سیب زمینی و قارچ

مواد لازم برای پخت گراتن سیب زمینی

  • سیب زمینی : ۵ عدد متوسط
  • پنیر پیتزا : ۱۵۰ گرم
  • قارچ : ۲۰۰ گرم
  • پیاز : یک عدد کوچک
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
  • کره : ۵۰ گرم
  • جعفری تازه : به مقدار دلخواه

طرز تهیه گراتن سیب زمینی با قارچ

برای پخت گراتن سیب زمینی، ابتدا پوست سیب زمینی ها را گرفته و سپس آنها را حلقه حلقه نموده و با مقداری آب و ادویه به مدت پانزده دقیقه روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی ها، آب پز شوند.

مراحل پخت گراتن سیب زمینی

در این فاصله قارچ، فلفل دلمه ایی و پیاز را خرد نمایید. پیاز را با کمی کره یا روغن تفت دهید و سپس قارچ ها را به آن اضافه کرده و در مرحله آخر فلفل دلمه ای خرد شده را نیز اضافه کنید. حال ادویه های دلخواه را به آن بیافزایید. اضافه کردن مقداری جعفری خرد شده نیز به بهبود طعم گراتن کمک می کند.

گرات با سیب زمینی و قارچ

حال کف تاپه یا ظرف مناسب گراتن را چرب نموده، سیب زمینی های آب پز را داخل آن بچینید. از مواد آماده شده یک لایه روی آن بریزید. سپس کمی پنیر پیتزا روی مواد ریخته و مجددا این کار را تکرار کنید تا مواد شما به پایان برسد. روی آخرین ردیف نیز پنیر پیتزا بریزید و تابه را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا گراتن سیب زمینی شما آماده شود.

طرز تهیه گراتن سیب زمینی

با طرز تهیه گراتن سیب زمینی که یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و عالی است، آشنا شدید، امیدواریم این آموزش آشپزی برای شما دوستان هنرمند نیز جذاب و مفید بوده باشد. از شما علاقه مندان دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات بیشتر و متنوع تر به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه نموده و از دیگر مطالب جدید و کاربردی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید