طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو ، درمان ریزش مو و افزایش رشد موها

0

طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو یکی از دانستی های واجب برای هر زن و مردی است، داشتن موهایی پرپشت و درخشان و پوست سر تمیز و بدون شوره زیبایی شخص را چندین برابر میکند و همه ی این ویژگی های خوب را میتوان از گیاه پر خاصیت آلوورا بدست آورد.  در این مطلب با ویژگی های جالب این گیاه و روش های استفاده ی آن برای داشتن جدابیتی بیشتر و روش هایی برای تهیه ماسک مو با آلوورا آشنا شوید.

طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو :

ژل آلوورا pH مو ها را متعادل می کند و بخاطر داشتن آنزیم های افزاینده ی جریان خون، پاپیای پوستی و فولیکول های مو را تقویت میکند و باعث رشد بیشتر و سریع تر مو ها می شود. آلوورا دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی است به همین دلیل از شوره سر جلوگیری میکند و در درمان کچلی ها نیز موثر است . در ادامه طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو با مواد بسیار مغذی را مشاهده کنید که این ماسک یکی از موثرترین ماسک ها به عنوان ماسک مو می باشد.

طرز تهیه ماسک مو با آلوورا

طرز تهیه ماسک مو آلوورا  و عسل :

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک :

دو قاشق ژل آلوورا
سه قاشق روغن نارگیل
دو قاشق عسل
کلاه دوش

همانطور که قبلا در مبحث ماسک صورت با عسل نیز مطرح نمودیم، عسل خاصیت های اعجاب انگیزی بر روی پوست و مو دارد. برای آماده سازی این ماسک با عسل تنها پنج دقیقه زمان لازم است و این ماسک باید بیست و پنج دقیقه بر روی موها بماند. ایتدا پوست سر را کاملا با این ماسک ماساژ داده و سپس تمام موها را با این ماسک ماساز دهید. ماسک مو آلوورا و عسل برای سلامت پوست سر و موها بسیار مفید است رطوبت لازم را به موها میدهد و از ریزش موها جلوگیری میکند همچنین باعث رشد بیشتر موها شده و از شوره سر نیز جلوگیری میکند.

طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

طرز تهیه ماسک آلوورا و تخم مرغ برای رشد موها :

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک :

سه قاشق ژل آلوورا تازه
دو قاشق روغن زیتون
و یک زرده تخم مرغ
کلاه دوش

برای آماده سازی این ماسک بهتراست روغن زیتون را کمی گرم نمایید که بخار آب به مدت چند دقیقه کافی است حال تمام مواد را باهم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید ابتدا پوست سر را به خوبی یا این ماسک ماساژ دهید و سپس تمام موها را آغشته کرده و مو ها را با کلاه دوش بپوشانید. ببیست و پنج دقیقه صبر کرده و مو ها را با آب سرد و شامپو شستوشو دهید

روغن زیتون و زرده تخم مرغ تقویت کنند های خوبی برای مو و پوست هستند و آلوورا رطوبت رسانی را انجام میدهد به این ترتیب رشد مو ها اقزایش می یابد.

روش تهیه ماسک آلوورا

طرز تهبه ماسک آلوورا و حنا برای افزایش رشد مو ها :

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک:

دو فنجان برگ حنا
دو قاشق ماست
یک قاشق ژل آلوورا
یک قاشق روغن زیتون

زمان آماده سازی این ماسک مو با آلوورا دو ساعت است، برگ های حنا را باید دو ساعت در آب خیس کنید سپس همه ی مواد را با هم محلوط کرده و مو ها را به این ماسک آغشته کرده و کلاه دوش را بگذارید. این ماسک مو را میتوان ۴۵ دقیقه تا دو ساعت روی موها نگه داشت. حنا دارای خواص بسیاری برای مو ها است و ساقه ی مو را تقویت کرده علاوه بر آن به موها نیز رنگ میدهد.

ماسک مو با آلوورا

امیدواریم طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو که در این مطلب به طور مفصل به ارائه آن پرداختیم برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشد، توجه داشته باشید که ژل آلوورا را میتوان به تنهایی نیز یر روی پوست صورت و پوست سر کشید و از مزایای آن بهره برد. برای مشاهده ی بهترین ماسک های صورت و ماسک مو به بخش مد و زیبایی مجله هنر در خانه مراجعه کنید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید