تزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدید

0

آش رشته یکی از غذاهای سنتی ایران است که در مناسبت های مذهبی نیز مورد استقبال قرار می گیرد. این آش را اغلب برای مجالس مختلف می پزند و یا در روزهای خاصی از سال از جمله ماه رمضان، ماه محرم و… به صورت نذری پخش می گردد. در اینگونه مواقع آنچه که علاوه بر نحوه پخت آش رشته مورد توجه قرار می گیرد، چگونگی تزیین آش رشته نذری است که به شکل های مختلف انجام می گیرد و هر فرد با سلیقه و خلاقیت خود سعی می کند زیباترین تزیینات را داشته باشد.

مدل های تزیین آش رشته نذری با کشک، نعناع، پیاز و سیر

در ایام ماه محرم و ماه رمضان ندری های زیادی پخش می گردد و همانطور که گفتیم تزیین کردن هر یک اهمیت زیادی دارد، تزیین شله زرد، تزیین حلوا، تزیین خرما، تزیین آش و دیگر غذاهای نذری هر یک با توجه به آداب و رسوم هر منطقه و شهری صورت می گیرد، اما آنچه که در همه آنها مشترک است به کارگیری ابتکار و خلاقیت است که سلیقه فرد را نشان می دهد. حال ما قصد داریم نمونه هایی از رایج ترین مدل های تزیین آش را ارائه دهیم که از جمله زیباترین تزیینات می باشند و برای تزیین کردن آش های نذری و مراسم مختلف همچون آش دندونی، آش دوغ، آش شولی، آش جو مفید هستند.

تزیین آش رشته

توجه داشته باشید که در اغلب این تزیینات از کشک سفید، کشک زعفرانی، پیاز داغ، سیر داغ، نعناع و… استفاده شده است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به آش رشته در طعم و مزه آن نیز تاثیر زیادی دارند، البته می توانید به دلخواه هر یک از این موارد را حذف نموده و یا از دیگر مواد خوراکی برای تزیین کردن روی ظرف آش استفاده نمایید.

تزیین آش رشته نذری دیزاین آش رشته تزیین کردن آش رشته نذری تزیین کردن آش رشته تزیین ظرف آش رشته تزیین آش با کشک و نعنا تزیین ساده آش تزیین ظرف آش تزیین ظروف آش رشته تزیین کردن اش

در صورتی که قصد دارید آش رشته را به مقدار زیاد بپزید و پخش نمایید بهتر است از تزیینات ساده تر استفاده کنید تا در زمان نیز صرفه جویی شده و بتوانید قبل از سرد شدن آش نذری، آن را به دست دیگران برسانید. تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین ظرف آش نذری می باشند که می توانید از آنها به عنوان الگو استفاده نماید.

تزیین آش برای مجلس تزیین آش رشته نذری تزیین روی آش تزیین سطل آش تزیین کردن آش رشته تزیین غذای نذری

همانطور که در طرز تهیه آش رشته نیز مطرح نمودیم برای تزیین روی آش می توان از حبوبات داخل آش نیز استفاده نمود. در ادامه نمونه های زیبایی از انواع تزیین روی آش رشته را ملاحظه می فرمایید که این مدل های زیبا می توانند ایده و الگوی مناسبی برای تزیینات شما باشند.

تزیین زیبا برای آش رشتهتزیین زیبای آش رشته

تزیین ساده آش رشتهدیزاین آش رشته

تزیین آش رشتهتزیین روی آش رشته با کشک

دیزاین آش رشتهتزیین ساده آش رشته

تزیین کاسه آش رشتهتزیین کاسه آش رشته

تزیین جدید آش رشتهتزیین آش با نعناع و کشک

تزیین روی آش رشتهآش رشته زیبا و مجلسی

برای زیبایی بیشتر آش رشته از هنر نقاشی نیز می توان استفاده نمود، بدین منظور مقداری کشک را داخل قیف ریخته و سپس طرح دلخواه را روی آش رشته پیاده نمایید. با مشاهده تصاویر زیر بیشتر با این مدل تزیینات آشنا خواهید شد.

تزیینات آش رشتهتزیین جدید آش رشته

دیزاین آش رشتهتزیین ظرف آش رشته

تزیین آش مجلسیتزیین شیک و زیبای آش رشته

تزیین ظرف آش رشتهدیزاین جدید آش رشته

آش رشته شیک و زیبای مجلسیتزیینات آش رشته مجلسی

تزیین آش رشته جدیدتزیین روی آش با کشک و نعناع داغ

آش رشته نذریآش رشته مجلسی شیک و زیبا

تزیین آش رشته مجلسی زیباتزیین جدید و شیک آش رشته

عکس هایی که مشاهده نمودید تا حد زیادی شما را با چگونگی تزیین کردن آش برای مراسم مذهبی مختلف آشنا نمود، حال می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها بهترین و زیباترین تزیینات را داشته باشید. البته در صورت تمایل می توانید از دیگر مدل ها و تزیینات انجام شده در بخش تزیین آش نیز دیدن نموده و سپس بهترین دیزاین را انتخاب و انجام دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید