طرز تهیه شیر برنج مجلسی خوشمزه + عکس های تزیین شیر برنج

0

شیر برنج دسری خوشمزه و عالی است که با استفاده از برنج، شیر و شکر تهیه می گردد و طرفداران زیادی دارد. اگر شیر برنج در خانواده شما نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و قصد دارید این دسر خوشمزه را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید و با مطالعه آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج اقدام به تهیه آن نمایید. این روش یکی از بهترین دستورات برای پخت شیر برنج است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

فرنی، شیر برنج و شله زرد از جمله خوردنی های بسیار خوشمزه می باشند که از آنها می توان به عنوان دسر و یا حتی غذای اصلی استفاده نمود. در مطالب قبل به معرفی روشی خاص و ویژه برای پخت شله زرد و همچنین طرز تهیه فرنی پرداختیم که خوشبختانه مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفت. در ادامه می توانید با طرز تهیه شیر برنج آشنا شوید که امیدواریم این دستور نیز برای شما کدبانوهای هنرمند مفید باشد.

پختن شیر برنج

مواد لازم برای پخت شیر برنج :

  • برنج ایرانی : یک پیمانه
  • شکر : دو پیمانه سر خالی
  • شیر : یک و نیم لیتر
  • گلاب : نصف پیمانه
  • هل ساییده شده : یک قاشق چای خوری
  • خلال بادام یا پسته : به مقدار دلخواه

طرز تهیه شیر برنج برای چهار نفر :

برای درست کردن شیر برنج ابتدا برنج را بشویی و سپس آن را با شیر بخیسانید. بهتر است دو تا سه ساعت قبل این کار را انجام دهید، البته می توانید برای خیس کردن برنج از آب استفاده نموده و سپس آب را دور ریخته و شیر را اضافه کنید.

خیساندن برنج در شیر

بعد از گذشت زمان مورد نظر مخلوط شیر و برنج را روی حرارت بگذارید تا حدودی برنج نرم و پخته شود.

آموزش پخت شیر برنج

در این مرحله به سراغ شکر رفته و آن را با نصف پیمانه آب مخلوط کنید و بعد از حل شدن کامل شکر، آن را به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر کامل شود. حال اجازه دهید شیر برنج با حرارت ملایم بپزد و برنج ها کاملا له شوند.

طرز تهیه شیر برنج

در مراحل آخر پخت گلاب را نیز اضافه نمود و سپس در صورت خلال بادام را نیز اضافه کنید. و سپس شعله را خاموش نمایید.

مراحل پختن شیر برنج

حال می توانید شیر برنج را در ظرف دلخواه بکشید و بعد از کمی خنک شدن نوش جان فرمایید.

تزیین زیبای شیر برنج

تزیین شیر برنج مجلسی زیبا

با یکی از بهترین روش ها برای درست کردن شیر برنج آشنا شدید، در این بخش روش های متنوع و جدید را برای تزیین شیر برنج معرفی می نماییم که امیدواریم بعد از مشاهده این تزیینات زیبا و ایده گرفتن از آنها، شیر برنجی را که تهیه می نمایید به زیبایی تزیین کنید. همچنین می توانید از روش های به کار برده شده در تزیین شله زرد نیز که قبلا معرفی نمودیم، استفاده کنید.

تزیین شیر برنج دو رنگآموزش پخت شیر برنجطرز تهیه شیر برنجپخت شیر برنج برای 4 نفر

حال که با طرز تهیه شیر برنج مجلسی و ایده های برای تزیین روی شیر برنج آشنا شدید، می توانید شیر برنج خوشمزه ایی تهیه نموده و از نوش جان کردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی هنر در خانه با دیگر آموزش های مفید و جدید آشنا شده و غذاها و دسر های خوشمزه و خوش طعمی تهیه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید