طرز تهیه ژله تزریقی زیبا و آسان با تصاویر هر مرحله

3

ژله تزریقی را می توان یکی از شیک ترین ژله ها برای مهمانی ها و مجالس دانست که تهیه آن نیز بسیار راحت و آسان است. زیبایی این نوع ژله بیننده را جذب می نماید و در نگاه اول این تصور را به وجود می آورد که تهیه آن سخت است و نیاز به مهارت خاصی دارد اما نگران نباشید با استفاده از آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ژله تزریقی که در این مقاله معرفی می نماییم شما عزیزان می توانید به راحتی اقدام به درست کردن ژله تزریقی گل های مختلف نمایید.

آموزش تصویری و طرز تهیه ژله تزریقی شیک و زیبا

طرز تهیه ژله تزریقی که در این مطلب قصد معرفی و ارائه آن را داریم یکی از بهترین آموزش ها در زمینه تهیه ژله تزریقی است که افراد مبتدی نیز می توانند از این طریق اقدام به تهیه این ژله نموده و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرند. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه ژله بستنی و همچنین طرز تهیه ژله خرده شیشه و انواع ژله های زیبا و جذاب پرداختیم که مورد توجه شما دوستان واقع شد.

مراحل ساخت ژله تزریقی

برای شروع مواد و وسایل مورد نیاز را که شامل : پودر ژله آلوئه ورا، خامه، رنگ خوراکی، سرنگ معمولی و… را تهیه نمایید. دو بسته ژله آلوئه ورا را با سه لیوان آن جوش مخلوط نموده و با روش بن ماری ژله ها را در آب جوش حل نمایید. سپس ظرف شیشه ایی مناسبی را چرب نموده و ژله حل شده را داخل آن ریخته و به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال با دمای معمولی قرار دهید تا ژله به خوبی بگیرد. سپس مقدار کمی خامه در چند ظرف کوچک بریزید و به هر کدام چند قطره رنگ خوراکی اضافه نموده و ترکیب نمایید.

مراحل تهیه ژله تزریقی

حال به سراغ مراحل اصلی تهیه ژله می رویم، یکی از سرنگ ها را با خامه زرد رنگ پر کنید، ابتدا از مرکز گل شروع می کنید، سرنگ را داخل ژله ببرید و کمی فشار دهید و خارج نمایید، این حرکت رفت و برگشت را چندین بار در اندازه های مختلف و از یک نقطه انجام دهید تا مرکز گل به شکل تصویر زیر ایجاد گردد.

مراحل تهیه ژله تزریقی

حال با استفاده از قاشق چای خوری اقدام به تشکیل گلبرگ ها می نماییم. قاشق را نزدیک به مرکز گل داخل نمایید و سرنگ را پشت قاشق قرار دهید و با کمی فشار تزریق نمایید. سپس قاشق را خارج نموده و در نقطه ایی در کنار گلبرگ اولی قرار دهید. به این صورت چند ردیف گلبرگ در اطراف مرکز گل به وجود آورید.

آموزش تهیه ژله تزریقیمراحل تهیه ژله تزریقی

تا این لحظه موفق به تهیه گل رز زیبایی شده اید، حال می توانید ظرف را برداشته و از قسمت زیر شاهد گل زیبای خود باشید.

ژله تزریقی گل رز

حال قصد داریم روشی دیگر را برای تهیه گلی زیبا معرفی نمایید. در این روش از چاقوی میوه خوری استفاده می نماییم و چاقو را به صورت مورب داخل ژله و در اطراف مرکز گل فرو می نماییم و سرنگ را کنار آن قرار داده و تزریق نمایید.

آموزش ژله مجلسی

آنچه که در طرز تهیه ژله تزریقی اهمیت زیادی دارد، صبر و حوصله است، شما با کمی دقت و همچنین به کارگیری خلاقیت خود می توانید گل های متنوع و زیبایی تهیه کنید. یکی از این ایده های خلاقانه ایجاد گلی زیبا با روشی است که برای تهیه مرکز گل مورد استفاده قرار دادیم با این تفاوت که این بار سرنگ را بیشتر فرو ببرید تا اندازه خطوط ایجاد شده بیشتر شود.

طرز تهیه ژله تزریقی گل رز

شما تا این لحظه با مهم ترین روش ها برای تهیه ژله تزریقی آشنا شدید، حال می توانید با استفاده از این روش ها و همچنین ابتکار و خلاقیت خود گل های زیبایی داخل ژله ایجاد نمایید. بعد از اینکه کار تزریق به پایان رسید، مقداری پودر ژله را در آب جوش حل نموده و بعد از اینکه کمی خنک شد و از داغی افتاد بر روی ژله تزریقی بریزید و ظرف را مجددا داخل یخچال قرار دهید.بعد از گذشت دو یا سه ساعت می توانید ژله را در دیس مناسب برگردانید و از داشتن ژله ایی زیبا و جذاب لذت ببرید.

آموزش ژله تزریقی زیبا و آسان

نکات مهم در تهیه ژله تزریقی :

  • مقدار خامه استفاده شده در این ژله بسیار کم است، پس بهتر است مقدار خیلی کمی از خامه را به رنگ آغشته نمایید.
  • علاوه بر خامه کیک، می توانید از خامه صبحانه و حتی ماست نیز در تهیه این نوع ژله استفاده نمایید که هریک طعم خاصی به ژله می بخشد.
  • در صورت تمایل می توانید از انواع ژله به عنوان ژله پایه برای ژله تزریقی استفاده نمایید، اما آلوئه ورا به دلیل شفافیت انتخاب مناسب تری برای این کار است.
  • زمانی که مشغول فرو کردن سرنگ و یا قاشق و چاقو در ژله هستید مراقب باشید که ژله شما پاره نشود.
  • در صورت تمایل و برای ایجاد گلبرگ های متنوع می توانید با استفاده از قاشق های یکبار مصرف پلاستیکی طرح های متنوع و زیبایی ایجاد نموده و با صرف هزینه کم ژله تزریقی های زیبایی داشته باشید.

حال که با طرز تهیه ژله تزریقی آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم چند مدل از زیباترین مدل های تزیین ژله تزریقی را مشاهده نمایید که هر یک می توانند الگوی مناسبی برای شما عزیزان باشند.

آموزش ژله تزریقی گلتصاویر مرحله به مرحله تهیه ژله تزریقیآموزش تصویری تهیه ژله تزریقی

امیدواریم طرز تهیه ژله تزریقی که در این مقاله ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان کدبانو و هنرمند قرار گرفته باشد، از شما عزیزان دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات امتحان شده و عالی برای تهیه انواع ژله های زیبا و دسرهای متنوع سری به بخش طرز تهیه ژله بزنید و از جدیدترین مطالب آموزشی در این زمینه دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

۳ دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      برای ژله تزریقی می تونی از خامه فرم گرفته کیک، خامه صبحانه و هر نوع خامه دلخواهی استفاده کنی. حتی می تونی برای تزریق از ماست استفاده کنی که البته به خوشمزه ایی خامه نیست.

یک نظر دهید