طرز تهیه شیرینی مرنگ (شیرینی پفکی) برای عید نوروز

0

شیرینی مرنگ یا شیرینی پفکی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و عالی است که می تواند انتخاب مناسبی به عنوان شیرینی عید نوروز نیز باشد. این شیرینی با مواد اولیه محدود و کم تهیه می گردد و از جمله بهترین شیرینی ها محسوب می شود. از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه شیرینی مرنگ یا شیرینی پفکی می پردازیم که امیدواریم این آموزش مرحله به مرحله برای شما عزیزان نیز مفید و کاربردی باشد.

در طرز تهیه شیرینی مرنگ سعی شده است با کمترین مواد اولیه، نتیجه ایی عالی و مطلوب کسب گردد. در مباحث قبل شما دوستان هنرمند را با طرز تهیه شیرینی گردویی، شیرینی کشمشی، شیرینی قطاب، نخودی و… آشنا نمودیم که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان واقع شد و از این دستورات امتحان شده و عالی استفاده نمودید. در این مطلب می توانید با روشی ساده برای درست کردن شیرینی پفکی آشنا شوید که امیدواریم نهایت استفاده را از آن ببرید.

عکس شیرینی مرنگ عید

مواد لازم برای شیرینی مرنگ :

  • سفیده تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : یک لیوان
  • آبلیمو : یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری
  • هل پودر شده : به مقدار دلخواه
  • رنگ مجاز خوراکی : به اندازه دلخواه

طرز تهیه شیرینی مرنگ (پفکی) :

برای پخت شیرینی مرنگ ، تخم مرغ ها را یک ساعت قبل از شروع پخت بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد. حال زرده و سفیده را از یکدیگر جدا نمایید. توجه داشته باشید که برای پخت شیرینی پفکی نیازی به زرده های تخم مرغ ندارید و می توانید از آنها برای پخت دیگر شیرینی های عید استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی پفکی

سفیده ها را با وانیل و آبلیمو مخلوط نموده و با همزن بزنید تا یکدست شود، سپس شکر را کم کم اضافه نموده و با دور تند همزن بزنید. در این مرحله مواد شیرینی مرنگ شما به شکل خامه کیک و خامه فرم گرفته است و شما می توانید جای پره های همزن را روی آن مشاهده نمایید. حال هل آسیاب شده را نیز اضافه کنید.

آموزش تهیه شیرینی مرنگطرز تهیه شیرینی مرنگ

در صورت تمایل می توانید در این مرحله از انواع رنگ خوراکی یا زعفران نیز استفاده نمایید و شیرینی های پفکی رنگ و زیبایی بپزید. بهتر است فر را از ده دقیقه قبل روشن نمایید. حال کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مواد شیرینی پفکی را با قاشق و یا با استفاده از قیف خامه، روی کاغذ روغنی به شکل دلخواه و با فاصله پنج سانتی متر بریزید و سینی را در فر قرار دهید.

آموزش پخت شیرینی مرنگطرز درست کردن شیرینی مرنگطرز تهیه شیرینی مرنگ

توجه داشته باشید که بعد از گذشت ۲۰ دقیقه شیرینی های شما آماده است. فر را خاموش کنید اما اجازه دهید یک ساعت دیگر شیرینی ها در فر باقی بمانند و سپس آنها را از فر خارج نمایید و در ظرف دلخواه بچینید.

طرز تهیه شیرینی مرنگآموزش شیرینی مرنگ

بهتر است شیرینی مرنگ بعد از پخت در یخچال نگه داری شود تا برای مدتی سالم بماند.

آموزش پخت شیرینی مرنگطرز تهیه شیرینی پفکی با سفیده تخم مرغ

امیدواریم دستور پخت و طرز تهیه شیرینی مرنگ که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد، از همه شما علاقه مندان دعوت می نماییم با کلیک بر روی شیرینی عید با دیگر دستورات مفید و امتحان شده آشنا شوید و خوشمزه ترین شیرینی ها را برای عید نوروز تهیه نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید