طرز تهیه آبگوشت خوشمزه به همراه نکات مهم پخت آبگوشت

0

آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهای سنتی و فوق العاده خوشمزه و بی نظیر ایرانی است که اغلب افراد طعم آن را دوست دارند و سعی می کنند آن را به بهترین شکل در منزل بپزند. این غذا با همه سادگی راز و رمز هایی دارد ک به بهبود طعم و مزه آن کمک می کند. از این رو قصد داریم در این مطلب ضمن ارائه طرز تهیه آبگوشت سنتی و خوشمزه به ارائه نکاتی برای پخت بهتر این غذا بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت مجلسی خوشمزه و عالی :

طرز تهیه آبگوشت و دستور پختی که در این مطلب ارائه می دهیم یکی از دستورات آشپزی امتحان شده و عالی است که می تواند راهنما مناسبی برای شما در جهت پخت آبگوشت خوشمزه و مجلسی باشد. ما در مباحث قبل به ارائه طرز تهیه آش رشته و همچنین طرز تهیه کشک بادمجان که هر دو از غذاهای ایرانی و سنتی بسیار عالی هستند پرداختیم، که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت، در ادامه آموزش پخت آبگوشت یا دیزی سنتی را مشاهده می فرمایید که امیدواریم این دستور نیز مطابق میل و خواشته شما عزیزان باشد.

طرز تهیه انواع آبگوشت

مواد لازم برای پخت آبگوشت و دیزی :

گوشت گوسفندی با استخوان و چربی : ۳۰۰ گرم
نخود : نصف پیمانه
لوبیا : نصف پیمانه
سیب زمینی : سه عدد متوسط
پیاز : دو عدد متوسط
لیمو عمانی : ۳ عدد
گوجه فرنگی : سه عدد متوسط
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
ادویه : به مقدار دلخواه

طرز تهیه آبگوشت سنتی خوشمزه :

ابتدا قابلمه ایی در سایز مناسب انتخاب نموده و پیازها را بعد از پوست گرفتن در سایز دلخواه خرد کنید و در قابلمه بریزید.

طرز تهیه آبگوشت سنتی

سپس گوجه ها را نیز خرد کرده و در قابلمه ریخته و بعد گوشت گوسفندی تکه شده و حبوبات را به آن اضافه نمایید.

مواد لازم برای پخت آبگوشت

مقداری زردچوبه به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

مراحل پخت آبگوشت مجلسی

حال حدود ۶ برابر حجم موارد آب به قابلمه اضافه کرده و شعله را روشن کنید و صبر کنید تا آب داخل قابلمه به جوش آید، سپس کف روی ان را برداشته و مجددا مقدار کمی زردچوبه و فلفل مورد نیاز را به غذا اضافه نموده و درب قابلمه را بگذارید. شعله را کم کنید و اجازه دهید آبگوشت با حرارت ملایم و به آهستگی بپزد.

دستور پخت آبگوشت

بعد از گذشت زمان کافی و اطمینان از پخت گوشت و حبوبات، سیب زمینی ها و لیمو عمانی های سوراخ شده را به آبگوشت اضافه کنید. حال زمان آن رسیده است که نمک را به غذا اضافه نمایید. سپس رب را اضافه کرده و حدود نیم ساعت صبر کنید تا غذای شما جا بیفتد.

طرز پخت آبگوشت

پخت آبگوشت شما به پایان رسید، در صورت تمایل آب آبگوشت را جدا نموده و در ظرفی دیگر بریزید و سپس استخوان ها را جدا کنید و دیگر مواد را با استفاده از گوشتکوب بکوبید و از این طریق کوبیده ایی خوشمزه و عالی برای اهل منزل تهیه نمایید.

درست کردن آبگوشت سنتی طرز تهیه کوبیده آبگوشت مراحل تهیه آبگوشت تهیه آبگوشت در خانه

نکات مهم برای پخت آبگوشت بسیار خوشمزه :

  • برای جلوگیری از نفخ، حتما حبوبات را چند ساعت قبل در آب بخیسانید و سپس آب آن را خارج کرده و شروع به طبخ نمایید.
  • مقدار آب ذکر شده را همان اول به قابلمه اضافه کنید تا طعم غذای شما بهتر شود، اما در صورتی که آبگوشت شما کم آب شد، فقط از آب جوش استفاده نمایید.
  • بهتر است نمک را در پایان پخت اضافه نمایید، زیرا در صورتی که ابتدا از آن استفاده نمایید باعث میشود گوشت و حبوبات دیرتر بپزند.
  • لیمو عمانی را نیز در مراحل آخر اضافه کنید، زیرا ممکن است باعث تلخ شدن آبگوشت شما گردد.
  • در صورت نبود گوجه فرنگی تازه می توانید از گوجه خشک شده و یا رب گوجه فرنگی بیشتری استفاده نمایید.
  • سبزی خوردن تازه بهترین چاشنی برای آبگوشت است، البته در صورت تمایل می توانید از دوغ و ترشی نیز در کنار این غذا استفاده نمایید.
  • مهمترین راز خوشمزه شدن آبگوشت و دیزی سنتی زمان پخت طولانی آن است. سعی کنید آبگوشت را با حرارت بسیار ملایم و در مدت زمانی طولانی طبخ نمایید.

طرز تهیه آبگوشت مجلسی عالی

امیدواریم طرز تهیه آبگوشت یا دیزی که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با استفاده از این دستور پخت و نکات ارائه شده، خوشمزه ترین آبگوشت را در منزل بپزید و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید در بخش آشپزی با دیگر دستورات جامع و امتحان شده برای پخت غذاها و دسر های مختلف آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید