طرز تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا با ایده های جدید

0

ژله هندوانه ای بهترین و جذاب ترین ژله برای شب یلدا است که دارای طعم و مزه ایی بی نظیر است و می تواند بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان ها باشد. از این رو قصد داریم طرز تهیه ژله هندوانه ای با روشی آسان و خاص را در این مطلب ارائه دهیم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز واقع گردد و از این دستور عالی و ویژه نهایت استفاده را برای تهیه ژله و دسر شب یلدا ببرید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای زیبا برای شب یلدا :

با نزدیک شدن به شب یلدا همه ما به دنبال فراهم آوردن دسر و خوراکی های مخصوص شب یلدا هستیم و ترجیح می دهیم بهترین ها را برای این شب تهیه نماییم. همانطور که گفتیم ژله هندوانه ایی می تواند بهترین انتخاب برای تزیینات شب یلدا شما باشد. در مباحث قبل به ارائه طرز تهیه ژله خرده شیشه و ژله بستنی پرداختیم، در ادامه نیز می توانید یکی از دستورات خاص و فوق العاده در رابطه با طرز تهیه ژله هندوانه ای را مشاهده نمایید که امیدواریم مفید واقع شود.

طرز تهیه ژله هندوانه ای

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه ای :

ژله سبز : یک بسته
ژله قرمز : یک بسته
ژله آلوئه ورا : یک بسته
بستنی وانیلی : سه قاشق غذاخوری
ماست : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ژله هندوانه ای :

برای تهیه ژله به شکل هندوانه به سه کاسه در ابعاد مختلف نیاز دارید که بعد از فراهم آوردن آنها اقدام به تهیه ژله ها می نماییم. در مرحله اول ژله سبز رنگ را که می تواند ژله کیوی یا لیمو باشد با یک لیوان آب جوش ترکیب نموده و به روش بن ماری در آب حل نمایید. سپس نصف پیمانه آب سرد به آن اضافه نمایید. در این مرحله می توانید برای مات شدن رنگ ژله، یک قاشق چای خوری ماست به آن اضافه نمایید. ژله سبز رنگ را داخل بزرگترین کاسه بریزید.

طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا

حال کاسه متوسط را آب نموده تا کمی سنگین شود، سپس آن را داخل کاسه بزرگ قرار داده و ظرف را در یخچال بگذارید تا ژله سبز رنگ خودش را بگیرد.

تهیه ژله به شکل هندوانه

بعد از اینکه ژله تا حدودی گرفت، آب داخل کاسه متوسط را خالی نموده و کمی آب گرم داخل آن بریزید. این کار باعث می شود کاسه به راحتی از ژله سبز جدا گردد.

طرز تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا

حال ژله آلوئه ورا را با روش قبل در آب جوش و آب سرد حل نموده و کمی بستنی به آن اضافه نمایید تا رنگش کاملا سفید و مات شود. آن را بعد از اینکه از داغی افتاد و تا حدودی خنک شد، روی ژله سبز رنگ بریزید. در این مرحله به سراغ کاسه کوچک رفته و آن را آب نمایید و در مرکز کاسه بزرگ قرار دهید و سپس ظرف را در یخچال بگذارید.

آموزش ژله هندوانه ای خوشمزه ایطرز تهیه ژله مخصوص شب یلدا

در این فاصله به سراغ ژله قرمز رنگ رفته و آن را در یک لیوان آب جوش و آب سرد حل می نماییم و بعد از اینکه ژله آلوئه ورا گرفت کاسه را با روش بالا از ژله آلوئه ورا جدا نموده و سپس ژله قرمز رنگ را جایگزین آن نمایید و ظرف را مجددا داخل یخچال بگذارید.

مراحل درست کردن ژله هندوانه ای

بعد از اینکه از گرفتن همه ژله ها اطمینان کسب نمودید، قالب را برگردانده و ژله هندوانه ای را به دلخواه برش بزنید و از نوش جان نمودن بهترین و خوشمزه ترین دسر شب یلدا لذت ببرید.

ژله هندوانه ای شب یلدا

نکات مهم در تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا :

  • برای رنگ قرمز ژله بهتر است از ژله هندوانه یا توت فرنگی استفاده نمایید.
  • سعی کنید کاسه بزرگ را قبل از ریختن اولین رنگ ژله چرب نمایید تا ژله به راحتی از آن جدا گردد.
  • به جای دانه های هندوانه می توانید از شکلات چیپسی نیز استفاده نمایید.

با آموزشی کامل و متفاوت در رابطه با طرز تهیه ژله هندوانه ای آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این دستور اقدام به تهیه ژله ایی خوشمزه و زیبا نمایید و از آن برای مهمانی شب یلدا استفاده نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی تزیینات شب یلدا با دیگر اموزش ها و تزیینات جالب و مفید در این زمینه آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید