طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه و مجلسی با بادمجان

0

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه است که اغلب در شهرهای شمالی کشور طبخ می شده است. ولی از آنجایی که این غذای خوشمزه طرفداران زیادی دارد، حال شاهد پخت آن توسط کدبانوهای با سلیقه در تمامی شهر ها هستیم. اگر شما نیز چنین قصدی دارید و ترجیح می دهید با بهترین روش در طرز تهیه میرزا قاسمی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و از دستور پخت عالی و اامتحان شده برای پخت میرزا قاسمی نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه میرزا قاسمی رشتی با دستور پخت متفاوت :

در این مطلب به ارائه دستور پخت و طرز تهیه میرزا قاسمی م پردازیم که همانطور که گفتیم از جمله غذاهای عالی و خوشمزه شهرهای شمالی کشور است. مواد اصلی این غذا بادمجان و تخم مرغ می باشد، البته قبلا به معرفی طرز تهیه کشک بادمجان برای علاقه مندان به بادمجان پرداخته و همچنین با انواع غذای ایرانی و اصیل از جمله طرز تهیه آبگوشت و حلیم آشنا شدید، مطمئنا این دستور نیز مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

تزیین روی میرزا قاسمی

مواد لازم میرزا قاسمی :

تخم مرغ : سه عدد
بادمجان : سه عدد
گوجه فرنگی : چهار عدد متوسط
سیر تازه : سه عدد
پیاز : دو عدد کوچک
نمک، فلفل، زردچوبه :  به مقدار نیاز
رب گوجه فرنگی : یک قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای میرزا قاسمی

دستور پخت میرزا قاسمی :

برای شروع پخت مرزا قاسمی، باید ابتدا بادمجان ها را کبابی کنید. توجه داشته ابشید که باید این کار را با شعله بسیار کم انجام دهید، بعد از اینکه بادمجان ها کاملا کبابی شد، آنها را زیر آب سرد گرفته و بعد از اینکه پوست بادمجان ها را گرفتید، آنها را به صورت ساطوری خرد نمایید.

طرز تهیه ی میرزا قاسمی

گوجه ها را نیز به صورت ساطوری خرد نمایید و سپس روی حرارت گذاشته تا آب آنها کم شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه

حال سیر و پیاز ها را خرد نموده و در ظرفی جداگانه با مقدار کمی روغن تفت دهید. در این مرحله زردچوبه و نمک را به همراه یک قاشق رب نیز اضافه می کنیم.

درست کردن میراز قاسمیدستور پخت میرزا قاسمی

بعد از اینکه رب کاملا تفت خورد، بادمجان های ساطوری شده را به آن اضافه نمایید. بعد که بادمجان ها تفت خوردن، گوجه ها را نیز اضافه نمایید.

پخت میرزا قاسمی رشتیمیرزا قاسمی با بادمجان کبابی

حالا مواد را هم می زنیم تا کاملا تفت بخوردند، بعد تخم مرغ ها را اضافه نموده و در انتها فلفل را به مقدار نیاز و دلخواه به غذایتان اضافه کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی

توجه داشته باشید که در مرحله آخر باید موارد به اندازه کافی تفت بخورن تا روغن اضافه آن خارج گردد.

میرزا قاسمی گیلانی

آموزش پخت و تهیه میرزا قاسمی این غذای شمالی خوشمزه به پایان رسید، مشاهده نمودید که به راحتی و با کمی حوصله می توان یک غذای سنتی و اصیل ایرانی را پخت و بعد از تزیین غذا نوش جان نمود.

طرز پخت میرزا قاسمی

با روشی امتحان شده و عالی در رابطه با طرز تهیه میرزا قاسمی آشنا شدید، امیدواریم این غذای خوشمزه را با روش ذکر شده بپزید و در منزل و در کنار اعضا خانواده نوش جان نموده و از طعم و مزه بی نظیر آن لذت ببرید. شما کدبانوهای هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی سایت هنر در خانه و مراجعه به این صفحه با دیگر دستورات عالی و بی نظیر آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید