طرز تهیه فرنی خوشمزه با نشاسته و با آرد برنج

0

در این مطلب به ارائه طرز تهیه فرنی با دو روش ساده و خوشمزه می پردازیم که در یکی از روش ها، از فرنی با نشاسته و در روش دیگر با آرد برنج تهیه می گردد و با استفاده از این دستورات می توانید فرنی خوشمزه و خوش طعمی را بپزید وسپس به تزیین فرنی پرداخته و آن را نوش جان فرمایید. تا پایان همراه ما بوده و از دستور پخت فرنی با روش ساده و آسان دیدن فرمایید.

طرز تهیه فرنی با دو دستور پخت مجزا :

طرز تهیه فرنی را می توان از جمله دستورات آشپزی پرطرفداری دانست که با یادگیری آن می توانید به راحتی در منزل فرنی خوشمزه بپزید. دستور پخت فرنی همچون طرز تهیه شله زرد و شیر برنج نیازمند کمی دقت و توجه است که با توجه به این دستورات می توان خوشمزه ترین فرنی را تهیه نمود. همانگونه که می دانید فرنی می تواند به عنوان غذای کمکی برای نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد و یا از آن به عنوان دسر نیز استفاده نمود. در ادامه آموزش پخت فرنی را ملاحظه نمایید.

فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی با نشاسته :

برای تهیه فرنی با نشاسته ابتدا مواد زیر را تهیه نمایید :

شیر : دو پیمانه
شکر : دو قاشق سوپ خوری
نشاسته : دو قاشق سوپ خوری
گلاب و وانیل : به مقدار دلخواه

ابتدا شیر سرد را درون قابلمه ایی ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، سپس شکر را اضافه نموده و قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلظت آن به مقدار دلخواه برسد، سپس گلاب، وانیل و هر نوع افزودنی دلخواه را اضافه نموده و بعد از مخلوط شدن قابلمه را از روی حرارت بردارید و فرنی را در ظرف دلخواه و مناسب بکشید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی با آرد برنج :

پخت فرنی با آرد برنج نیز یکی از دستورات پرطرفدار و جالب است که می توان از آن در سفره افطار و مهمانی های مختلف و حتی به عنوان یک دسر ساده استفاده نمود که د رادامه دستور تهیه آن را ملاحظه می فرمایید.

شیر : دو لیوان
آرد برنج : دو قاشق سوپ خوری سر پر
آب : نصف لیوان
شکر : چهار قاشق سوپ خوریگلاب : یک قاشق غذاخوری

ابتدا آرد برنج، شکر و شیر را درون قابلمه ایی با هم مخلوط نموده و بعد از اطمینان از حل شدن آرد برنج و شکر در شیر، آب را نیز به مواد اضافه نموده و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. توجه داشته باشید که غفلت از هم زدن منجر به گلوله گلوله شدن فرنی می شود. بعد از اینکه فرنی قوام پیدا کرد، مقداری گلاب و یا هر نوع افزودنی دیگر از جمله زعفران و یا کاکائو را به مواد اضافه نموده و سپس فرنی را  از روی حرارت برداشته و در ظرف دلخواه سرو نمایید.

آموزش پخت نشاسته

تزیین فرنی :

با هر یک از روش های بالا می توانید فرنی خوشمزه و خوش طعمی را تهیه نمایید، بعد از اینکه فرنی شما آماده شد، آن را در ظرف مناسب بکشید و با استفاده از هر یک از ایده های زیر به تزیین فرنی آن بپردازید.

طرز تهیه فرنی

تزیین فرنی سه رنگ

تزیین روی فرنی با دارچین

تزیین زیبای فرنی

آموزش پخت فرنی خوشمزه

آموزش پخت فرنی با نشاسته دستور پخت فرنی پخت فرنی سه رنگ

تزیین فرنی مجلسی

با آموزش کامل و طرز تهیه فرنی با دو روش مجزا آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این آموزش بتوانید فرنی خوشمزه و خوش طعمی را در منزل تهیه و نوش جان فرمایید. از شما کدبانوهای هنرمند دعوت می نماییم با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات آشپزی جالب و جدید دیدن نموده و نهایت استفاده را از آنها ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید