طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه + تزیین کشک بادمجان

0

در این مطلب به معرفی طرز تهیه کشک بادمجان با روشی ساده و در عین حال طعمی عالی و خوشمزه می پردازیم که با استفاده از این دستور پخت می توانید اقدام به تهیه کشک بامجان فوق العاده خوشمزه مجلسی پرداخته و با الگوبرداری از مدل های متنوع و زیبای تزیین کشک بادمجان، بعد از پخت اقدام به تزیین این غذای عالی نمایید. در ادامه مطلب همراه ما باشید و از دستور پخت کشک بادمجان نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با طعمی عالی و بی نظیر :

کشک بادمجان را می توان از جمله غذای های اصیل ایرانی دانست که طرفداران بسیاری نیز دارد و اغلب خانم های خانه دار و کدبانو بارها پخت آن را تجربه نموده اند، در این میان روش های متفاوتی برای طبخ این غذا وجود دارد که ما سعی نمودیم یکی از جامع ترین دستورات را در این مطلب ارائه دهیم. در ادامه همراه ما باشید و از طرز تهیه کشک بادمجان نهایت استفاده را ببرید. توجه دشاته باشید که این دستور با طرز تهیه حلیم بادمجان متفاوت می باشد.

تزیین ظرف کشک بادمجان

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان :

بادمجان : یک کیلوگرم
کشک : یک پیمانه
نعناع خشک : یک قاشق سوپ خوری
پیاز : ۱ عدد متوسطگردو خرد شده : نصف پیمانه
سیر : دو یا سه حبه
ادویه : به مقدار لازم

مواد لازم برای پخت کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان :

برای تهیه کشک بادمجان، ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و بعد از برش دادن آنها، داخل آبکش ریخته و روی آن را نمک می پاشیم. و بعد از یک ساعت با آبسرد، آبکشی می نماییم. با این کار شما تلخی بادمجان ها را می گیرید.

نحوه پخت کشک بادمجان

بعد از آبکشی بادمجان ها و خارج شدن آب اضافه، در ماهیتابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ می کنیم. البته همینقدر که خامی آن گرفته شود و نرم گردد کافیست. البته در صورت تمایل می توانید به جای سرخ نمودن بادمجان ها، انها را کبابی نمایید.

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

حال بادمجان های سرخ شده را با استفاه از گوشت کوب بکوبید. در این مرحله نیاز به گوشت کوب برقی یا دستگاه های دیر نیست، زیرا دستگاه های بری باعث خمیر شدن بادمجان می شوند.

کشک بادجان مجلسی و خوشمزه

در این مرحله پیاز را به صورت درشت رنده می کنیم و با کمی روغن و زردچوبه تفت می دهیم و سپس بادمجان ها و گردوهای خرد شده را نیز اضافه می نماییم.

طرز تهیه کشک بادمجاننحوه پخت کشک بادمجانکشک بادمجان خوش طعم

حال به سراغ کشک رفته و آن را با مقداری آب رقیق می نماییم و سپس روی حرارت می گذاریم تا جوش بزند و سپس به مایه اصلی اضافه می نماییم وصبر می کنیم تا کمی جوش بزند.

مراحل پخت کشک بادمجانکشک بادمجان خوشمزه و عالی

حالا نعناع و سیر را در روغنی که گرم نموده ایم و از روی حرارت برداشته ایم، تفت می دهیم و سپس به مایه اصلی اضافه می نماییم.

طرز پخت کشک بادمجان برای مجلسکشک بادمجان خوشمزه

خب دوستان با طرز تهیه کشک بادمجان آشنا شدید، توجه دشاته باشید که مقدار کشک و ادویه در این غذا کاملا سلیقه ایی است و شما به دلخواه می توانید آن را تغییر دهید. حال کشک بادمجان را در ظرف مناسبی کشیده و شروع به تزیین آن می نماییم.

تزیین ساده کشک بادمجان

تزیین کشک بادمجان :

حال که کشک بادمجان خوشمزه و خوش طعمی را پخته اید، زمان آن رسیده است که اقدام به تزیین آن نمایید. برای تزیین کشک بادمجان می توانید از گردو خرد شده، نعناع داغ، سیر و پیاز تفت داده شده، کشک سفید و زعفرانی و… استفاده نمایید و طرح دلخواه را بر روی ظرف کشک بادمجان پیاده نمایید. در ادامه عکس های تزیین کشک بادمجان با ایده های جدید را مشاهده می فرمایید که در نگاه اول تا حدودی شبیه به آش رشته می باشند و می توانید برای تزیینات خود از آنها استفاده نمایید.

طرز تهیه کشک بادمجان برای مجلس تزیینات کشک بادمجان تزیینات کشک بادمجان تزیین کشک بادمجان جدیدتزیین کشک بادمجان برای مهمانی

با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک بادمجان آشنا شدید، امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه و خوردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با مراجعه به بخش آشپزی هنر در خانه از دیگر دستوران آشپزی و مطالب مهم و کاربردی در این زمینه دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید